Valborg

Det är helt sjukt vad fort dagarna går!
Inte undra på att man bara blir äldre och äldre...

I måndags blev jag hela 34 år.
Själv hade jag inte tippat på en dag över 24!
Man hinner liksom inte med.
Är det såhär det kommer att kännas när man ligger där som en
gammal nucka och väntar på att bli insläppt hos Sankte Per?
Att man inte hann med?
Snacka om att isåfall bli snuvad på konfekten...

Fick iaf en massa fina saker.
Barnen hade införskaffat en massa godis (i egensyfte skulle jag tippa)
och en pläd med döskallar på, de är så söta så!
Svärmor kom över på en blixtvisit, och av henne fick jag fina smycken.
Syster Dyster (D.Y.) gav mig ett fint halssmycke i form av ett hjärta.
På jobbet fick jag blommor,
och ett roligt collage som nattpersonalen (C) hade gjort till mig *s*
Av Stefan fick jag de efterlängtade biljetterna till Metaltown i sommar,
med hotell över helgen. Not bad!

Han hade ju slagit i mig att vi skulle skita i det i år oxå.
Det var vääääldigt nära att jag gick in och beställde biljetter själv,
men som kvinna har man ju en intuition som hjälper en på bättre tankar...
Jag tyckte det nämligen var bäst att vänta tills efter födelsedagen med såna utgifter =)
Och tur var väl det...

Av Syster Yster (D.Ä) har jag önskat mig fönsterputs, genom hennes karl.
Mina rutor skyddar nämligen väldigt bra mot insyn just nu.
Problemet är ju att jag vill ha lite "utsyn" oxå, men det är lika illa åt det hållet.
Får väl se om önskningen slår in ;-)
Tvätta fönster måste ju ändå vara nåt av det tråkigaste och jobbigaste man kan göra??

Annars har det väl inte hänt så mycket.
Har haft grym huvudvärk i en vecka nu.
Känner mig nästan mer död än levande.
Inte alls kul.
Får väl beställa tid hos farbror doktorn nästa vecka om det inte gett med sig.
Å andra sidan så har de aldrig kunnat hjälpa mig förut...

Valborg idag då...
Slapp iaf scouternas fackeltåg och braständning!
Barnen är inställda på ängen,
Och de där grymt äckliga glaserade äpplena som brukar finnas till försäljning.
Hur kan man vilja ha nåt så vidrigt i sin mun??

Nähe, nu har jag en del pyssel att fixa med.
Hoppas att ni alla får en trevlig Valborg,
det tänker iaf jag ha!
Är ju ledig i 4 dagar, så jag ska bara slappa ;-)



Yy, kaa, koo, nee... x2
äiti, osta mulle pilsneri vaaleensininen Tuborgi x2
äiti, tule kotiin x2

isä, osta mulle auto
isi, osta mulle auto
ajan mettään, ei tunne ketään
isä, ajoin mettään, ei tunne ketään

kultainen kikkeli rannalla hyppeli x3
pappi juoksi perään

kikkeli rannalla hyppeli

äiti, äiti, äiti tule kotiin x2

äiti
kiitoksia, kiitoksia

Underbart vårväder!

Helgen försvann, som alltid, alldeles för snabbt!
Fast hela veckan gick väldigt snabbt, måste jag säga.

Torsdagen och fredagen tillbringade hela SPE på Lida.
För en gångs skull så var det inte sådär vansinnigt tråkigt som det kan vara ibland.
Grupparbeten blev det ju förstås, vilket jag hatar som pesten,
men vi fick sitta ute i solgasset nästan hela dagarna,
och då känns det lite mer överkomligt =)

På fredagskvällen kom svärmamma på besök över natten.
Vi drack lite vin och mös lite. Hur lugnt som helst.
Fick jättefina presenter av henne.
Smycken, i silver, som påminner om Pilgrim.
Kommer inte ihåg namnet just nu.

Men presenterna i sig ledde till ett besök i Gamla stan på lördagen,
där jag införskaffade lite nya örhängen som kan tänkas passa till =D
Madde följde med så vi passade på att fixa med lite annat oxå ;-)

Väl i Tumba igen mötte vi upp storasyster och Tero.
Blev ett par bira på TB´s uteservering.
Underbart skönt i värmen!
Hoppas att det här vädret håller i sig nu!

Nähe, nu häder det en massa grejer här på jobbet,
så jag får väl avrunda...

Hare´ bäst i vårvärmen!

Huvudvärk..

Har förbannat ont i huvudet idag.
Låg vaken halva natten med samma problem.
Rör jag huvudet för snabbt så känns det som om hjärnan lossnat
och flyger runt i en torktumlare eller nåt.
Världen ser ut som ett schackbräde ungefär.
Allt bara flimmrar.
För andra är det här migrän.

För mig är det bara en förvarning om migrän.
Har haft ett gäng såna under en tid nu.
Blir bara så jääääävla frustrerad.
Kan inte skiten bara bryta ut helt och däcka mig i ett par dagar?
Då brukar det vara lugnt ett tag igen.

Missförstå mig rätt nu.
Ett migränanfall av den kalibern jag brukar få,
är nåt av det sista jag önskar mig.
Men när jag känner att den hänger över mig såhär,
Då är det fan lika bra att huvudet får sprängas,
och komma tillbaka med nya krafter.

Annars har dagen flytit på.
Åkte ut till Lida idag för att ha en Enhetsdag med alla våra verksamheter.
Samma sak gäller imorrn.
Ganska skönt att vädergudarna håller sig på vår sida iaf,
för vi har suttit utomhus den mesta av tiden.
Förvisso pga dessa förbannade grupparbeten, men ändå.
Vi håller på att jobba med nåt så skoj som verksamhetsplanen...Jippi...

Hem efter det, fixade käk, var på apoteket, körde barn till scouter,hem en sväng,
hämtade minstingen hos en kompis, och sen till scouterna för hämtning igen.
Riktigt spännade, verkligen...
Nu har jag tagit ett bad och planerar sängående inom en snar framtid.
Hoppas på en god natts sömn och en huvudvärksfri morgon....

Jag vill ha 22 maj, NU!


Jobb, resa mm...

Jaha...vad ska man skriva om idag då??

Vi har betalt in resan nu,
så den 22 maj bär det av till Zakyntos.
Det ska bli riktigt skönt!
Allt utom flygresan dårå, förstås..
Men får prata med syster på jobbet så får jag nog ett flygpiller eller flera =)

Vikten verkar ha stannat upp lite.
Står fortfarande -16 på vågen.
Får väl vara glad att det inte går uppåt iaf =)
Mår bra, och rör på mig varje dag.
Så snart kanske det märks på fler sätt.

Jobbar kväll idag.
Ganska lugnt just nu dock.
Sorgligt men sant,
Men det är trist att jobba.
Stämmningen här är inte alls var den har varit,
det känns mest tråkigt att komma hit.
Om jag bara hade krafter att orka börja,
så skulle jag börja se mig om efter ett nytt arbete.
Men det känns väl inte som läge för det såhär innan semestern.
Så man får väl känns sig för över sommaren...

Verkar som midsommaren blir trevlig iaf.
Är ledig och vi ska bort, hela familjen tillsammans.
Mys på hög nivå!

Tankar fladdrar fortfarande i mitt huvud
och jag försöker bearbeta dem så gott det går.
Men vissa saker kräver en mer tid,
och jag får försöka övervinna dessa tvivel.
Nu är ju jag en seg jävel,
så det ska nog gå bra.

Back to work now....




Det spelar ingen roll
om Du håller mig hårt
Ingen kommer att
minnas om 100 år
Jag är rädd att man glömmer
glömmer allt
Som vi glömde att vi
älskade varandra

.....


SlipKnot - Snuff


Bury all your secrets in my skin
Come away with innocence, and leave me with my sins
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage for what resembles rage again

So if you love me, let me go
And run away before I know
My heart is just too dark to care
I can´t destroy what isn´t there

Deliver me into my fate
If I´m alone I cannot hate
I don´t deserve to have you
Ooh, my smile was taken long ago
If I can change I hope I never know

I still press your letters to my lips
And cherish them in parts of me that savor every kiss
I couldnt face a life without your light
But all of that was ripped apart  when you refused to fight

So save your breath, I will not care
I think I made it very clear
You couldn´t hate enough to love
Is that supposed to be enough

I only wish you weren´t my friend
Then I could hurt you in the end.
I never claimed to be a Saint
Ooh, my own was banished long ago
It took the death of hope to let you go

So break yourself against my stones
And spit your pity in my soul
You never needed any help
You sold me out to save yourself

And I wont listen to your shame
You ran away, you´re all the same
Angels lie to keep control
Ooh, my love was punished long ago
If you still care, don´t ever let me know
If you still care, don´t ever let me know

...




Som ett tårögt barn,
har du gjort mig svag.
Det enda som gjorde
mig till jag....

Livet är ett jävla skämt

Livet suger mer än en svettig äcklig illastinkande pung
Fy faaan vad vidrigt
Och då pratar vi bara den illaluktande pungen

Varför kan man inte bara få lägga sig ner och dö?
Bara för att man ber om det?
Livet suger.

Jag ska fixa, jag ska dona, jag ska ha maten redo,
som för den delen inte ens duger till alla,
jag ska tvätta, jag ska hålla rent, jag ska putsa.
Jag kan fortsätta med mina måsten i en evighet och lite till.

Sen ska jag trots hur jag känner och mår,
dessutom lägga all resterande energi på allt det övriga???????
Hur andra mår, hur andra har det osv
För hur jag mår är inte så jävla väsentligt.
Jag får aldrig ett tack för det jag gör,
aldrig ett ord om hur jag försöker göra mig till.
Men minsta lilla som händer nån annan,
Ja dåååå jävlar ska jag stå där och förklara hur jävla bra DEN är????
Och hur SYND det är om den?????????????+
Vi gör alla våra egna jävla val.

Jag håller mig trogen den jag är med.
Låter inga horor sitta i mitt jävla knä och smeka dem så att de får skavsår,
ända till den grad att så att gästerna runt omkring reagerar.
ÄNDÅ är jag den jävliga???
Dra åt helvete alla jävla hycklare

Jag orkar inte mer.
Varför vara nån som alltid ska reda upp all skit,
utan att få minsta hjälp tillbaka?
Det är slut nu.

Hade jag inte haft mina barn hade jag tagit farväl av detta skitliv,
Men nu har jag dem.
Och jag ska ge dem allt jag kan och orkar,
Och enbart dem.

Jag ska göra som resten av er,
Bry mig om mig själv och skita i alla andra.
Fy faaan, det kommer att bli som att glida på en äcklig räkmacka.
Jävlar vad skönt det ska bli'

Skit på er







Tråkigt värre...

Jaha....får väl uppdatera då.
Har ju inte så mycket att skriva om bara.
Känns som om livet stannat upp.
Det händer inte ett skit.
Har ruttnat helt på att gå hemma nu!
Känns skönt att få gå tillbaka till jobbet på måndag!

Det värsta med att gå hemma såhär,
det är nog att man blir latare och latare för var dag som går.
Allt är ju så jävla tråkigt så både ork och lust att göra nåt ,
försvinner innan man hinner tänka klart tanken.

Sen finns det andra tankar som vägrar att försvinna istället.
Som kommer om och om igen.
Som får en att undra över livet och allt som är inkluderat i det.
Finns det nån mening med nåt alls?
Finns det nåt överhuvudtaget som spelar nån roll?
Springer man bara runt i ett ekorrhjul?
Det känns så iallafall.

Ja, fy faan så upplyftande!




Tystnad
Tunnel, avfart
När taxametern slagits på
försvinner allt i regnet
utan spår
& som en viskning
ser Vi syner nu igen
Det här är nåt
som inte ens har hänt...

RSS 2.0