Tröttsamt...

Sömnen vägrar infinna sig.
Är så brutalt jävla trött på det här nu!
Jag är dödstrött och tvärslocknar när jag lägger mig,
bara för att vakna 1½ - 2 timmar senare.
Riktigt jävla pisstråkigt!
Får snart ringa till farbror doktor och se om han kan hjälpa mig.
Såhär kan jag ju inte ha det iaf.
Snart är det ju dags att börja jobba igen,
och hur kul på en skala blir det om man aldrig får sova??

jag ska aldrig mer vara sjukskriven heller.
Min lön den här månaden är ett jävla skämt.
Bara att man kan hålla sig för skratt utan problem.
Fy fan vad livet känns härligt just nu!

Jag är helt enorm på att svära när jag bloggar....
har jag märkt.
Fast å andra sidan är jag nog förbannat bra på att göra det muntligt oxå...

En grymt intressant blogg






Kanske var det en dröm
Kanske är min hjärna tumlad & tömd
Urblekt & tvättad
annars hade jag aldrig glömt
Kanske har jag ett skal
Ett hårt oigenomträngligt skalbaggeskal
av urvuxna kläder
Ett litet barn som når till tak...

Tisdag

Fick besök från jobbet idag =)
Tahera och Uno kom förbi med 2 tulpanbuketter, ett par barnmatsburkar och en påse kantarellsoppa *s*
Skönt att veta att de tänker på en ;-)
Tog en fika och blev lite uppdaterad om hur det är på jobbet.

Annars har jag städat häcken av mig idag.
Alltid lika kul....*not*
Men nu är det iaf gjort så nu slipper man tänka på det i ett par dagar.
Plockade lite inne på ungarnas rum oxå,
Vart faan får de all skit ifrån???
Där kan jag säga att jag lär behöva ett par heldagar för att rensa upp!!

Åkte förbi Uttran och solade lite.
Men det märks inte.
Man kan ju undra hur gamla de där rören är...
Ska ringa morsan och se om deras rör är bytta.
Hittade nämligen mitt klippkort dit igår.
Kan ju vara bra att ta slut på det innan de tar bort solariumet helt kanske?

Sen har man suttit och glott på olika resor.
Vi drar förmodligen till Turkiet i maj.
Jag skulle ju inte ha nåt emot Side, som vanligt,
men vi tänkte kanske utveckla vår kunskap om Turkiet och välja nåt annat.
Har hört att Marmaris är fint, så det lutar åt att det blir dit vi far.
Om det nu blir nån resa alls....

Isåfall får man väl börja träna som attan nu,
så att man hinner gå ner lite till.
Än så länge ligger det på ca 12 kg.
Känns som det går sakta, men det är nog helt i sin ordning.
Med tanke på att jag inte direkt levt efter vad som sagts,
med soppor och pureér så går det kanske lite långsammare,
vad vet väl jag?
Förutom att jag mår skitbra!
Ångrar inte mitt beslut för nåt i världen!






Regn ger mig våta drömmar
ger mig röda ögon
allt är asfalt smutsigt vatten
allt utom jag
Gå, gå förbi
Jag vill stjäla dina tankar
ur ditt huvud
för ur dina ögon kan jag stjäla
allt jag vill ha


Jaha...

Dax för en uppdatering antar jag.
Det känns som om dagarna rusar fram,
man hinner inte riktigt med.

I torsdags hände inget spännande alls...inte vad jag kan komma ihåg iaf.
Städade,tvättade och sånt tråkigt.
I fredags åkte jag hem till Linda & Danne.
De bor sååå jäkla fint!
Man blir knappt ett dugg avis faktiskt ;-)

Åkte hem efter några timmar och gjorde väl inte så mycket.
Nenny kom över på en fika och det är ju alltid trevligt.
På kvällen hände inte så mycket alls.
Läste halva natten eftersom nattsömnen vägrade infinna sig.
Det resulterade i att jag somnade på morgonkvisten och inte
gick upp förrän 11 eller nåt sånt.
Helt värdo.

Lördagen tillbringade jag med näsan i 3e delen av Stieg Larssons triologi.
Förbannat bra böcker måste jag säga!
Har läst hela triologin på 6 dagar sammanlagt.
På kvällen åkte vi till Heron.
Käkade middag och sen blev det bio, japp,
vi såg såklart "Män som hatar kvinnor".
En väldigt bra film, även om boken som vanligt är 7 resor bättre!
Det var för övrigt mitt första biobesök på en sisådär 6-7 år *s*
Tur att den var värd besöket ;-)

Idag har jag suttit med näsan i boken mest hela dagen,
men så har jag oxå avslutat den 3e och sista boken.
Hörde att de nästkommande filmerna i triologin enbart skulle vara
tv-filmer, så jag hoppas att man snart får se dem oxå!

Nu försöker jag hitta en del böcker som jag lånat för att läsa,
men jag vete fan var jag gjort av dem.
Får väl köra nåt "uppdrag spårning" imorgon.
Är alldeles för trött för att orka med ett sånt projekt idag.

Sååå....det var min jätteintressanta helg.
Nu fortsätter alldeles strax Beck,
ifall ni vill veta.

Tjohej




Det kallas chocktillstånd
när tankar känns
och skär som bitar av glas
små, små sår under linningen
varför är du som jag
mot väggarna
står tvekande vid dörrarna
när benen alltid skakar dig tillbaka hit
för att presentera ett svin

Sjukt trött!

Jag är trött som en gammal dammsugare.
Har inte fått sova ordentligt på 2 nätter nu.
Inge vidare alls faktiskt.
Huvudvärk och spänd som en fiolsträng i kroppen.

Kan säga att jag inte gjort många knop idag.
Läst ut en bok,tvättat en maskin tvätt...kokat kaffe och lagat mat.
Snackat lite skit med Pia har jag gjort oxå.
Hon kom hit på en fika och hade med sig en present =)
Så gulligt av henne!
Det var en liiiten fickplunta med en döskalle på *s*
Alldeles lagom dos för mig ;-D
Tänk vad finurliga ens vänner kan vara ibland!

Flisan fixade sin gradering idag...Duktiga tjejen!
Och Tova har provat på klädsim. Roligt och uppskattat =)
Jag tror jag har glömt att nämna hur gulliga töserna var i lördags.
De gick ner ganska tidigt till centrum och var borta en stund.
Sen kom de hem med en röd ros, ett grattiskort och en ask "Merci"
Jag hade ju namnsdag =)
De är ju sååå himla gulliga!

Tova tycker nog om att gå till just blomsteraffären, tror jag.
För i måndags gick hon ner och köpte en varsinn rosa ros till mig och Stefan,
bara sådär helt appropå. Så söt så!!

Nu har jag varken ork eller lust att skriva någe mer.
Ska ta en dusch och försöka sova lite.
Kanske ska prova mirakelpillret jag fick av syster för bra länge sen nu??





Och alla känslor slog och sprängde
Hela vardagen full med hål
I en tid då inget hände
I en stad som alltid sov


Agraffborttagning

Japp, nu har jag äntligen blivit av med agrafferna,
och guuuuud så skönt det känns!!!
Det har läkt jättebra och kommer nog knappt att synas alls.
Inte illa =)

Fick väga mig oxå,
men jag gillar inte deras våg...
Enligt den hade jag minsann bara gått ner 4.5kg sen operationen...
Fast det var helt normalt sa sköterskan.
Nåt som däremot var jävligt häftigt var att hon mätte midjan oxå.
Hela 11 cm har jag blivit av med!!
Härligt att se att det händer nåt liksom!

Träffade dietisten oxå,
Erkände att jag hade "fuskat" och redan börjat med pureér,
men hon sa att det inte gjorde något så länge jag mådde bra.
Och det gör jag ju =D
Nästa vecka kan jag börja med knäckebröd,
och satan så gott det kommer att bli!!!





Brinn hjärtat brinn
Vår fiende är rädd om sitt skinn
Det räcker med en gnista ett bloss
Dom skulle vilja vara som oss

Måndag

Idag har varit en ganska lugn dag.
Var över till jobbet en sväng på fm,
lämnade sjukintyg och andra papper.
Där verkar ju allt vara som vanligt iaf...

Efter det ställde jag in GPSen på Saltsjö Boo och åkte till Tina på en fika.
En massa snack och kaffe blev det =) Trevligt!
Hon bor jäkligt mysigt därborta,
även om det är ganska litet.

Efter det bar det av hemåt mot vardagliga sysslor såsom
matlagning och tvätthängning typ.
Har tagit ett bad nu på kvällen,
guuuuuud så skönt!!!
Har putsat bort alla klisterrester efter kirurgtejpen
så att det ser fint ut imorrn när de klipper bort agrafferna.
Det är INGET jag ser framemot faktiskt...usch och fy....

Nu är det snart dax för knopplådan känner jag.....

Är fortfarande grymt besviken över gårdagen.....




Ge mig en vinterdrog
Ge mig sommarsnö
Kom nu, jag är kroniskt låg
Bara mörkret hörs
I ditt öga dansar stormar små
Men det är du som för
I döda vinkeln ser jag allt du gör


ANTIKLIMAX

Fy faaan i helvetes jävla skit!
Varför fick man inte tag på biljetter till lördagens spelning????
Ruttenprutt!

Förstå att gå och ladda hur länge som helst för att se detta underbara band.
Hela dagen har försvunnit i ett enda lyckorus,
och så slutar det såhär???
Kan inte förklara hur jävla surt det känns!

Det suger fetpung och lite till......
INSTÄLLT!!!
Magsjuk.....Magsjuk?? Magsjuk???!!!
Skit på dig



Bläääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää



Semestertripp

Japp, har haft en semestertripp till hemtrakterna.
Och en gudomlig sådan!
I tisdags landade jag i stora sundby ganska tidigt på dagen.
Även om jag fick vända om i Södertälje eftersom jag varken hade stoppat ner
vare sig glajjor eller linser.....

Softade en stund med fika och grejor,
sen åkte vi till Tuna Park för shopping.
Och en del shopping blev det ;-)
Nya dojjer,et par nya tröjor och ett linne som inte är av denna värld ;-)
Linnet visas upp vid bästa tillfälle =D

En massa skitsnack och goja avklarades under kvällen
och vi kom i säng ganska sent.
En del lyssnande på radio blev det ju oxå,
eftersom älsklingen var med på P4...

På onsdagen blev det en "långpromenad" med kusinsystrarna.
En jävla massa gnäll fick man ju lyssna på, kan jag säga.
Jag vet inte vem som var mest lycklig av oss när det blev ett avbrott,
i och med en fika hos Malin & Eppe på vägen hem.
Under fikat blev det en massa tjat om att ringa och väcka Stefan för skjuts hem,
men jag lyckades avstyra det :-) Var bara att knata hela vägen...
På kvällen var min Stefan med på Aktuellt,
för er som missade det ;-)

På kvällen bar det av till Folkesta och resten av släkten,
hur mysigt som helst!
Moster såg lite sliten ut,
men det beror nog på att hon nyss börjat jobba 100% igen..
En underbar känsla av att "vara hemma" infann sig iaf!
En massa tjatter avslutade även denna kväll...

Torsdagsmorgonen började med en långis på 1½ timma.,
Hur skönt som helst!
Anne-Marie bangade förvisso, men paula hade inget val...hehe...
En hel del klagomål hördes under rundan,
men något lugnare än dagen innan var det ändå...

Har "fuskat" en del med matintag och dylikt under veckan,
men mår ändå ofattbart bra.
1 gång har jag fått något som kanske kan liknas vid en dumpning,
och det var i torsdags, när jag testade lite pizza. (Very bad idea)
Blev överjävligt mätt och mådde lite lätt illa.
Men det är enda gången.

Ikväll har jag ätit god middag, bakpotatis med kött,
och druckit vin till.
Funkar hur bra som helst!!
Har tom fått i mig lite bira!
En långis på typ 2 timmar ligger på schemat inför morgondagen...MINST!!

Har ju några lediga veckor att fördriva, så jag lär åka på lite fler korta trippar...Watch out!
Har för övrigt tappat 10 kg,
för er som undrar...
Snart är det jätteläge för "smal och tråkig"






Det här är början på en ny tid
Jag fick en tung roll som din clown
Charlie Chaplin, Eva Braun
En storlek ner, Gud Du är smal
Det här är början på en ny dag



Måndag

Jag bloggade TVÅ gånger igår,
och ändå blir det gnäll när man inte har hunnit med det idag...
Så jag får väl avyttra min senaste dag då...

Morgonen började lugnt.
Plockade fram dosetten och käkade en stadig frukost på 4 piller och en liten yoggi.
En kaffeskvätt på det.
Hjälpte Flisan att färga håret,vilket inte syns så mycket så jag får väl göra om det nån annan dag.
Sedan kom syrran över på fika efter jobbet.
Snackade allmän skit som vanligt typ.
Träffade Linda lite senare.
Härlig känsla!
Det var fan evigheter sen!!
Hon skiner av lycka iaf och det är kul att se!

Sen har jag varit duktig och tagit en 40 minuters promenad.
Känns skönt att komma igång litegrann med att röra på sig.
Snart blir det hårdträning!

Blev uppringd av dietisten som sa att jag hade tid nästa vecka.
Ska ta bort agrafferna då + träffa henne för ett litet samtal inför pure perioden.
Vågade inte säga riktigt att jag ligger lite före dem.
Får göra det när jag träffar henne *s*
Hoppas att det blir den yngre av dem,
för den äldre ser ut som en riktig ragata!

Kvällen spenderade jag på citygross med Tova, bror och Nenny.
Storhandlade en hel del...mycket pengar blev det!
Men...man kan junte bara samla dem på hög ;-)
När jag kom hem blev det att koka pasta och fixa 3 pastasallader.
En med köttbullar och 2 med tonfisk.
Barnen ska på friluftsdag imorrn...Och Stefan fick en av bara farten :-)

Nu har jag tjattrat lite på msn och FB.
Ska väl ta en dusch snart och hoppa i knopplådan.
Imorrn väntar ett roligt äventyr,
Jag tar nämligen semester hemifrån och rymmer till Stora Sundby.
Ska vara där tills på torsdag e det tänkt.
Blir nog ett hett efterlängtat besök i Folkesta oxå!
Måste få träffa finaste moster och resten av släkten!

Nu har jag varken lust eller ork att skriva någe mer så ni får hålla till godo med det här.
På återseende!




Jag vet du menar allvar
Nånting måste undgått min blick
Dödligt, giftigt allvar
Smestans tegelarmar sträcks mot
molnen

Söndag = Segdag

Finns det något tråkigare än söndagar?
Sega,långa och oftast totalt intetsägande.
Usch

Den här söndagen var förvisso helt okej ändå.
Promenerade i det härliga vädret i förmiddags,
tänk om det bara kunde bli lite varmare...

Em/Kväll har vi tillbringat hos bror och svägerska.
Nenny fyllde ju år förra veckan
och tiden har ju inte direkt funnits där för uppvaktning.
Men nu är det gjort och jag tror att hon blev ganska nöjd iaf =)

Stefan som blivit en riktig liten rimmare fixade ju hennes rim oxå.

" Denna present ska du ha
när ni till England ska resa.
För det kostar ju att på
Old Trafford skrika sig hesa..."

Ni får själva klura ut vad det kan vara ;-)

Annars har det väl inte hänt så mycket mer...
En dusch väntar och sedan lite Beck, skulle jag tro...





Tick tack
de köper upp mark i min hjärttrakt
allt är drömt, allt är gjort
allt är redan sagt, allt är tänkt
allt är upptäckt och kartlagt

Judas Priest Globen 2009-02-28

Sagolik kväll i hårdrockens tecken,
måste man väl ändå få säga?
Ett nästan fullsatt Globen,
med en publik där genomsnittåldern ligger runt 30-35 ;-)

Förstå att ha Testament, Megadeth och Judas Priest under ett och samma tak!
Att höra dessa gamla gubbar lira.
Det blir som ett jättekast bakåt i tiden...
Fast jag tycker nog att Judas glömde att spela ett flertal av sina bra låtar...
Gjorde av med en halv förmögenhet på kläder oxå,
men det kan man väl gott unna sig när man varken får äta eller dricka ;-)

Och men tanke på äta och dricka....
Jag skulle förmodligen få mig en rejäl utskällning av min doktor om han såg mitt leverne.
Men jag KAN bara INTE få i mig soppa!
Det är en total jävla omöjlighet! Får kväljningar vid bara tanken.
Inte ens smoothisarna går ner. Knappt yoggi, fast den normalt är skitgod.
Vad gör man då liksom??

Jo.. då köper man sig några barnmatsburkar och börjar med pure´n typ 11 dagar för tidigt.
Det funkar ju, och jag får i mig näring. Kan det vara så himla fel eller?
Har tagit bort den där förbannade järntabletten oxå.
Har aldrig kunnat äta såna utan att må dåligt.
Får ringa sjukan och kolla upp det på måndag. Står ju att jag måste äta det livet ut...

Det enda riktigt jobbiga är "stödet" jag får från min familj när jag ska äta...
Första dagen jag plockade fram burken från kylen så låg både Tova och Felicia
och typ vred sig av garv på golvet... Då hotade jag dem med att de skulle få äta samma,
och det tog skruv. Men nog fnissar de lite fortfarande..... :-)

Men jag har fuskat lite värre än så...
Igår på konserten,
 man får ju inte ta med sig nåt innanför dörrarna så käk blir svårt typ varannan timme,
Och jag blev ju såklart hungrig.
Då köpte jag en kokt korv med bröd!
Och jävlar vad gott det var!! Fast jag åt bara halva, utan skinn och naggade bara ytterst lite på brödet.
Men det funkade finfint.
Så jag förstår egentligen inte varför man måste äta spyframkallande äckliga soppor i 2 veckor??

Idag väntas främmande...om lilltösen är okej.
Vilket vi ju såklart hoppas!!
Så en uppdatering kanske kommer lite senare.

Ta hand om er därute!
Puss och kram alla barn




Belöna mig med
standardkrav
& renad luft
AC-sval
Belöna mig med segertal
en ledarplats
av idag


RSS 2.0