Snart!

Nu återstår bara ca 3 timmar kvar av detta nattpass,
ska bli sååå skönt att gå av!!
Halv 9 ska jag få massage oxå,
inte en helt fel avslutning på natten =)
Får hoppas att hon väcker mig bara innan hon går härifrån ;-)

Var jag trött igår så e det ingenting om man jämnför med nu!
Sov skitdåligt igår morse.
Somnade nästan omedelbart när jag la mig förvisso,
men så var det nåt jäkla pucko som ringde vid halv 10.
Bestämde mig rätt omedelbart för att inte gå upp och svara,
men vad hjälpte det med världens mest envisa uppringare??
Det gick en sisådär 9-10 signaler innan idioten gav upp =/
Sen var den sömnen förstörd,slumrade bara ett par ggr fram till
kl 13.20 då jag gav upp och klev ur sängen.

Ansträngde mig inte nämnvärt innan det var dags att skjutsa Tova till
musikverkstan i Alby kl 15.
Fördrev en stund på Maxi innan jag hämtade henne igen strax före halv 5.
Matlagning och annat roligt väntade sedan innan jobbet.
Blev dessutom inringd tidigare eftersom det var lite kaotiskt där.
Det ordnade dock upp sig,
och natten har varit mycket lugnare än vad jag hade förväntat mig.
Som väl är...

Snart kan jag förbereda frukosten,
och efter det återstår bra väntan av dagspersonalen,rapport & massage.
Sen dusch och säng.

Fan vad jag längtar!!

Tröttmössa...

Sitter på jobbet och är överjävligt trött!!!
Det är lika livat här som på bårhuset...
Ska väl inte klaga egentligen,
bättre med lugnet än när alla mår skit och springer runt som små tomtar....
Fast man blir ju så förbannat trött när det inte händer ett skit.
Känns som om en varsinn sandlåda har flyttat in i mina ögon,
det är tungt att blinka och linserna skaver som aldrig förr...

Helgen försvann fortare än lönen,
men inte är man piggare för det.
I fredags var jag nere i E-tuna och hälsade på.
Folkesta..denna oas av härlighet!
Moster mådde väl rätt okej,
men hon verkar ganska låg.
Inte helt oförståeligt, men det känns tufft att se henne sån!
Hoppas att det vänder snart!

Min kusin verkar oxå vara på bättringsvägen,
även om hon åkte på ytterligare bakslag.
Idag hade hon tydligen varit vaken väldigt mycket,
och det känns ju verkligen positivt!

Lördagen tillbringade vi på Grönan.
Scania hade hyrt det som vanligt.
Känns rätt okej att ha tillgång till det en gång om året,
och då få åka allting gratis =)
Nu jobbar det ju (tyvärr) rättså många på Scania,
så köerna var väl sisådär roliga...
Kollapsade på soffan när vi väl kom hem...

Sovmorgon kunde man ju bra drömma om imorse oxå...
Det var ju handledarutbildning kl10.00..
Så nu får Stefan officiellt övningsköra med mig.
Åtminstone efter att Länsstyrelsen godkänt mig.
Vete faaan hur det kommer att gå...
Med mitt humör blir jag väl singelmorsa inom ett par månader ;-)

Nu kom min kollega ner och hälsade på,så jag slutar för denna gång...

Godnatt Sverige,
vart ni än befinner er ;-)

RAW och Bröllop

Så har en helg till försvunnit i ett nafs....

I fredags var jag och Stefan på BMB och såg RAW med bl.a Björn och Özz,
Helt underbart kul!
Det är läääänge sen man skrattade så mycket!!
Det enda riktigt stora orosmolnet under kvällen var alla förbannade filmkameror!!
Stefan som ju alltid hamnar i rutan satt ju brevid mig,
så jag lär väl oxå synas...hemska tanke!!
Det kommer nämligen att sändas under hösten...*bläää*

Ska helt klart gå när det är dax för Magnus Betner att kliva upp på scenen nån gång i november!!
Förhoppningsvis så finns det inga kameror då =)

I lördags bevittnade vi när Micke och Ellinor blev man och hustru...
De var så otroligt fina!!
Det är så man har lust att göra det själv ;-)
Men det få vänta några kilon *s*

Fick bilder från bröllopet idag,
men jag vågar inte sätta in några bilder förrän jag kollat att det är okej..
Får dock vänta en vecka typ,
för de är på bröllopsresa nu...jag är knappt någe avis alls...

Broderiet hann jag såklart inte klart med,
så de fick nöja sig med den lilla bilden så länge..hehe
Så vi gav dem det näst bästa....eller panikpresent...kalla det vad ni vill.. =)
Plåtar till In Flames inklusive middag.
Känns så tråkigt att komma med de sedvanliga glasvaserna/skålarna från Duka typ..

Helger brukar innebära sovmornar, i synnerhet när man är barnfri.
Dock inte den här helgen...
Stefan skulle promt släpa med oss på familjedag på Söderstadion....*suck*
Barnen kom hem redan kl 10 på söndagen.
Tur för oss att det blev relativt små mängder alkohol på bröllopet,
för vi kunde till och med ta bilen in ;-)

Idag har jag inte gjort så mycket annat än jobbat.
Och haft en grym jävla huvudvärk *suck*
Ska snart duscha och sen krama kudden

Och ja Camilla,
Vi måste ses snart! =)

Kram på er alla

Mörkröd...och fästingplock...

Japp, har färgat håret...IGEN...=)
Kom på att även om den andra hårfärgen var lite kul,
så var den svår att matcha med kläder...*s*
Måste ju hitta nåt till bröllopet på lördag.
Sen ska vi på BMB på fredag.
Mitt fett får jag släpa på,och inte fan kan de neka mig inträde när jag har biljett,
men det kan vara dumt att utmana ödet med ett hår som lyser upp halva stan ;-)

Har haft planeringsdag på jobbet idag.
Det flöt på ganska okej måste jag säga.
Kom väl fram till ett och annat som vi alla får ta tag i...

Hur stora är oddsen för att en innekatt ska lyckas få en fästing???
Precis som ni,
så antog jag att möjligheten var närmast obefintlig.
Ack, så fel man kan ha!!
Han måste ha varit framme och snokat i svamppåsen på balkongen..
Nåt annat kan jag inte komma på.
Har iaf plockat bort min livs första fästing från nån.
Annars har jag alltid anlitat min pålitliga storasyster *s*
Jag fick med alla delar åtminstone.
Fyy faaan så äckliga de är!!!

Vet inte om katter kan bli sjuka av fästingar...vet ni?
Fetto har nämligen spytt i 2 dagar nu..
Höll på en 7-8 ggr bara under natten =(
Får väl avvakta och se om det blir bättre...
Orkar inte med något mer veterinärbesök nu.....

Nattinatti


Apelsin

Imorgon är det äntligen fredag igen!

Ska ju på bröllop nästa vecka,som vittne och allt.
Hopplösheten sjunker över en när man går in i nån affar och försöker hitta kläder...
Fy faaan för att vara kort och tjock!!
Hittar inte ett skit *suck*

Blev inbjuden på möhippa imorgon kväll...snacka om kort varsel =)
Men det blir säkert kul.
Stefan ska på svensexa imorrn, så man strålar väl kanske samman under kvällen??

Får nog ta det relativt lugnt bara..på lördag e det ju dax för kryssning =D
Ska bli kul att komma iväg med bara tjejer.
Äta gott och bara snacka goja ;-)
Sen blir jag väl väskpassare under kvällen,
de andra verkar gilla att dansa allihop.
Jag bryter hellre ett ben eller två *s*

Har färgat håret ikväll...hehehe
Hittade en gammal förpackning med avfärgning...
Så nu e jag typ orange över hela skallen...
Ska kolla in syrrans och Jeanettes reaktioner imorgon.
Ser det riktigt hemskt ut så får det bli svart igen =)

Är gräsänka ikväll, som det så fint heter.
Stefan e på Sländö och "roar" sig...
Det hade visst varit en massa politiksnack,
tacka faan att man slapp lyssna på det ;-)

Ska dejta knopplådan nu,
har en sandlåda i ögonen....


Sliten...

Hälsade på hos AnneMarie igår.
Svullnaden har gått ner nästan helt i ansiktet nu.
Hon hade lite feber,men annars verkade allt ganska bra.
De ska förmodligen sätta en trak på måndag och försöka väcka henne.
Det är ju ett stort steg i rätt riktning =)

Efter sjukhusbesöket åkte vi hem till Paula.
Stefan hade fixat en jättegod middag,fläskfile med potatisgratäng *mums*
Det avnjöts med ett par öl,som blev rättså många under kvällens lopp...
Eppe och Malin kom över med barnen oxå.
Skittrevligt!
Det blev några Gimlet....
sen var kvällen slut, för Paula iaf *S*
Hon snackade med Ulrik några timmar samt tog en liten tupplur på toan...hehe

Hon mådde väl ungefär som man kan tänka sig imorse när vi orkade släpa oss ur sängarna...
Fast jag måste medge att jag och Stefan kanske inte var sådär himla pigga  heller...
Det blev en bakispizza,
sen fick jag sätta mig i bilen och börja ratta hemåt.
Barnen har varit på teaterläger i helgen och skulle visa upp vad de hittat på.
Jag kan säga att jag har upplevt vääääääldigt många bättre teatrar ;-)

Nu håller jag på och fixar lite slingor i håret...
Får se hur resultatet blir.
Ser det alltför jävligt ut så får jag väl slänga på mig lite kläder och åka till maxi
och köpa mer svart färg...

Tack för en jättetrevlig kväll, Paula&Stefan + Eppe&Malin
måste ju göras om snart,
fast utan Gimlet nästa gång kanske...hehe


Kram på er


Äntligen fredag...

Har varit ledig idag. Kan knappt beskriva med ord hur skönt det har varit!
Tog mig råd att gå till frisören oxå,
eftersom mitt hår har gjort mig vansinnig ett X antal gånger under de senaste veckorna.
Å andra sidan så vete faan om det blev bättre efteråt...
Men,det växer ju ut igen...

Ikväll har Nenny och bror varit här och käkat, trevligt och gott =)
Har pratat med Paula oxå.
Ska åka ner imorgon,själv om det nu så blir.
Ska hälsa på AnneMarie. Hon mår bättre och bättre för var dag som går,
känns skönt!

Det känns som om det var någe mer jag hade på hjärtat,men det försvann...

Ska snart ta ett bad och sen sova.
Blir till att gå upp tidigt imorgon.
Kidsen ska ju iväg på teaterläger imorrn tills på söndag.
Tova var jätte entusiastisk från början,men velar lite nu.
"Jag har scenskräck", säger hon...
Hehe, jag undrar vart hon fått det ordet ifrån??

Nog om detta

Tack och Hej

Inget ont..

...Som inte för nåt gott med sig...eller hur säger man?


Vår släkt ser ut att ,äntligen,
iaf på sikt , kunna fungera med varandra igen.
Synd bara att nåt hemskt alltid måste hända,
innan folk inser hur skört livet är...

Pratade med Paula ikväll.
AnneMarie mår mycket bättre,
känns så otroligt bra!!!
Det är ju inte utan att undra som man ifrågasätter vissa läkare...

Blir eventuellt en resa "hemåt" i helgen igen...
Får se vad som händer och sker.

Annars är det mest jobb,jobb och åter jobb...

Ska träna en sväng nu,med den "roliga" yogabollen...
Inte för att den verkar göra några mirakel med min kropp,
men man känner sig iaf lite duktig =)


RSS 2.0