Skrämmande

Ja, så känns det med tanke på utgången av valet.
Inte nog med att Alfons pappa & co får fortsätta att rasera vårt land,
folk röstade dessutom in SD??

Jag är långtifrån guds bästa barn,
jag har sagt "svartskalle" ett helt gäng gånger i mitt liv.
Jag har även sagt "finnjävel" eller rätt och slätt bara "fitta" eller "idiot" om en svensk.
Men det innebär inte att jag vill bli av med hela befolkningen.

Folk blir upprörda när man kritiserar SD, eller att de kom in.
Tycker att Sverige är ett fritt land, att alla ska få tycka som de vill.
Fine, jag håller med.
Men, alla ni som klagar om att folk inte längre vill vara vän med nån annan på grund av detta,
har ni tänkt igenom vad SD vill göra?
Vart ligger friheten i att bli utslängd ur det som isåfall har blivit ens nya hemland?

Kent Ekeroth, SD, i Aftonbladet igår "

"Han vill stoppa 90 procent av all invandring till Sverige. De invandrare som redan bor i landet, i synnerhet muslimer, ser han helst att de återvänder till sina ursprungsländer.

”Morot och piska”

– Det ska ske på frivillig basis med kraftigt höjda återvändarbidrag, men vi ska också se till att de känner att de inte kan leva som i sina hemländer här i Sverige. Det ska vara både morot och piska, säger Kent Ekeroth."


Det låter som ett väldigt fritt och demokratiskt Sverige... Verkligen...

Det är värderingar som sätter prägel på, iaf min, bekantskapskrets.
Därav att jag är fri att välja vilka vänner jag vill ha.
Det har jag gjort sen jag var liten och började leka ute i lekparken.
Några barn tyckte man om och lekte mer med, andra mer sällan.
Då hade det inte med politik att göra,
man bara kände att man hade mer gemensamt med vissa än andra.
Så har det fortsatt genom livet, och fler än en gång har jag valt bort "vänner",
för att jag inte känt att jag har nåt gemensamt med han eller hon...
Och förmodligen kommer det även att ske i livet framöver...

Jaja, jag hinner väl inte klaga så länge till.
Med mitt finnblod, och med tanke på att jag var finsk medborgare de första 6 månaderna av mitt liv,
så är jag snart utslängd.
Och med alliansens politik och syn på människor, så kan nån av mina brukare ta över mitt jobb,
för de är förmodligen inte tillräckligt sjuka.




Sverige har blivit kallt, hårt och dystert...


Hinner inte med...

Det är helt sjukt vad tiden rusar iväg!!
Inte undra på att man åldras utan värdighet,
inte ens kroppen hänger med i tempot...

Såå...vad har hänt sen sist?

På pappas födelsedag åkte vi ut med blommor & ljuslyktor till graven,
det blev faktiskt ganska fint.
Även om det känns orättvist att inte få fira Tillsammans med Honom längre...

Efter det bar det av "hem till byn",
där det hade laddats med både brännboll, kräftor & grillat.
Blev en riktigt mysig kväll, med en mysig släkt!

Under veckan som kom så hände väl inget speciellt, inte vad jag kan påminna mig om iaf.
Ett doktorsbesök och förlängd sjukskrivning, den veckan helt och en vecka till på 50%.
Joo..jag skulle ha ett rehab samtal, vilket jag oxå hade, med chefen & föreståndaren.
När det var klart däremot,
så halkade det liksom av nån oförklarlig anledning in på medarbetar-och lönesamtal???
Tycker att det var lite taskig tajming av chefen faktiskt.
Men jag tror att det gick bra ändå...
Time will tell...

Helgen som var spenderade jag, Stefan & banen på Kolmården från fredag till söndag.
Stefan jobbade lite med valarbetet och jag & barnen njöt mest av lyxen omkring oss =)
På söndagen fick vi sällskap av bror & Nenny, samt Peter, Camilla & Emilia.
Då blev det en runda till runt parken och så avslutad vi dagen med en safaritur.
En riktigt mysig helg!

Förutom min cepemage som förstörde en hel del från lördagmorgonen och framåt,
och fortfarande gör. Jag fattar inte vad det är med den???!!!
Så fort jag stoppar minsta ätbart i munnen så känns det som att jag ska gå av på mitten.
Otrevlig känsla och förbannat jobbig =(
Riktigt jobbigt blir det eftersom jag börjat jobba igen.
Ska jag äta? Ska jag skita i ätt äta för att klara av att jobba?
Men äter jag inte så orkar jag ju inte jobba heller??
Idiotiskt!

Ska iaf till doktorn igen imorgon.
Får se vad hon kan komma med för förslag och alternativ.Såhär orkar jag iaf inte ha det.
Det räcker och blir över med sömn och allt annat som jävlas...

Jahaja....då har jag fått gnälla av mig lite igen då.
Pratade med en idag, som sa att jag måste börja omvandla mina tankar.
Hon påstod att jag är full av negativa tankar?
Jag förstår inte vad hon menar... :-P

Imorgon ska jag & Tessan ta tag i träningen igen.
Känns bra att någonting börjar rulla på i vanliga gängor!!!

Godnatt

RSS 2.0