Fan

Att några få ord kan få allt att gunga

Fan fan fan

Allt på en gång

Många tankar känslor och upplevelser just nu.
Jag måste framåt, vidare, kan inte fastna i det gamla. Även om det inte känns gammalt än.

Livet måste gå vidare, oavsett vad. Och jag har tagit stegen framåt. På stapplande darriga ben. Vet inte om något är rätt eller fel just nu, men man måste våga för att vinna. Sägs det.

Har haft turen att inte bara fått träffa en, utan två väldigt bra psykologer. De vägleder mig framåt. Får mig att känna att jag ska tro på mig själv, att jag ska göra sånt som blir bra för mig. Sakta men säkert har jag börjat ta deras ord på allvar, försöker se mig som nån som faktiskt finns, som räknas. Som andas och lever. Som är värd ett bra liv.

Jag är långt ifrån framme vid det målet, men jag känner hoppet växa för varje dag, jag känner att kommer att fixa detta. Så småningom. 

Hjärtesorgen lever fortfarande inom mig, men jag har lärt mig att hantera det. Vårda de fina minnen som ändå finns. Bearbeta de dåliga. Det finns ingen återvändo, och det var väl uppenbart, den sista gången.  Även om önskningarna, känslorna och hoppet ville annat. 

Ett annat kapitel har börjat i mitt liv. Jag har ingen aning om vart det kommer att leda, och jag blickar framåt med tillförsikt & respekt. Kantstött och lite trasig. Ängslig, tveksam, beslutsam...förvirrad. Skyndar långsamt.. vill men vågar inte riktigt, men livet väntar inte.

Annars så har jag idag skrivit på ett avtal på ett nytt jobb och fick MVG på 10-årskontrollen En helt okej dag ändå!



https://open.spotify.com/track/4KwctVpNvYmbT6Pve7llRu?context=spotify%3Auser%3A1138724055%3Acollection&si=jg4Xh6f5Tn6OkjHhU04MlQ

RSS 2.0