Midsommar på Slandö

Vi åkte ut ett stort härligt gäng till Slandö i fredags morse.
En massa packning, mat, dricka och gott humör.
Kom fram vid 10-snåret och började med att packa upp och fixa stugan.
Sen käkade vi lite lunch och bara njöt av att vara framme.
Åska och regn hälsade på med jämna mellanrum...

Lite senare på dagen var vi uppe och tittade på när de klädde midsommarstången och reste den.
Efter det blev det ju sedvanlig dans kring den och fika.
Kan säga att det var en otroligt rolig upplevelse att se alla skutta omkring till "små grodorna" =)

Mot kvällningen blev det den vanliga midsommarmaten som alla glatt glufsade i sig.
Efterätten bestod av jordgubbar och grädde.
När maten hade fått smälta i magarna så passade vi på att bada bastu och dyka ner i sjön.
Kan säga att de flesta av oss studsade upp nästintill lika fort som vi hade kommit ner.
Förutom barnen som gärna hade badat mer??!!
Det var väl bara en sisådär 8-9 grader i vattnet...
Men bastun var desto varmare ;-)

Efter en dusch så var vi alla på plats på vår veranda igen där.
Efter en stund sa Jenny att hon behövde prata med mig lite på sidan om.
Vi gick iväg en liten bit,men sen stannade hon bara.
"Fortsätt stigen fram mot vår stuga. Du kommer att se vart du ska gå nånstans..."
Jag går framåt där hon säger och sen ser jag nåt.

I solnedgången, på Kärleksbryggan,
Där står han.
 Med ljus på bordet, 2 glas och en flaska champagne....
Kan säga att jag blev lite darrig i knäna.
När jag väl kommer fram,
vilket för övrigt känns som en 2 timmars promenad,
så ser han mig djupt i ögonen och går ner på knä.
Sedan ställer han frågan som jag väntat på så länge.
"Vill du gifta dig med mig?"
Blinkade nog i hundraåtti för att inte börja böla och svarade "Ja, såklart! "

Jag vet inte hur länge han har hållit på och planerat det här,
men det är ingenting jag har märkt av.
Vi stod kvar ganska länge där för oss själva och pratade om framtiden och planer.
Kan säga att han har hunnit planera det mesta,
jag behöver i princip bara komma i rätt tid till bröllopet, haha
Fast det finns ju lite detaljer som jag ska ändra på och lägga till/dra bort.

Det känns fortfarande lite overkligt, men om nån vecka har det nog hunnit sjunka in.
Jisses, det är ju hur mycket som helst som måste fixas!!
Fjärilarna i min mage är hur många som helst!
Vet inte om jag är nykär eller om det är nervositet.
Kanske en släng av både och??

På lördagen fyllde Stefan år.
Barnen gav honom en present bestående av en mugg fylld med lakrits..
Jag hade ingen present med mig till honom, för den fick han redan i torsdags.
Den var nämligen aningens svår att slå in och gömma undan obemärkt.
Han fick nämligen (äntligen) sin hett efterlängtade storbildstv.
Han såg ut som en liten pojke på julafton.
20 minuter senare var den uppackad och installerad.
Tänk om allt han tog sig för kunde gå lika fort??
Som typ att slipa köksbordet, vilket han hållit på med i flera månader nu... ;-)

På söndagen blev det en del städning i stugan och ihoppackning.
Sedan njöt vi av solen och grillade lite korv och kött som fanns kvar,
allt för att slippa släpa ;-)

Har haft en av de bästa midsommarhelger någonsin.
Tack alla som var med och förgyllde den.

Och Stefan,
Jag älskar dig!
Tack för att du finns!





Bortom låsta portar finns ett lyckans land
En ändlös tid av kärlek trevar sig fram

Ont i fötterna...

Ja, det är väl det minsta man kan säga.
Känns som om jag trampat på glödande kol eller nåt.
Men examenskläderna är nu iaf köpta,
och barnen är nöjda.
Och det är väl det viktigaste? =)

Själv handlade jag just ingenting.
Jo, en bolero till klänningen som ska användas på bröllop och sånt i sommar.
Problemet är bara att den oxå är svart.
Det innebär att jag kommer att bli helsvart.
Inte för att det kommer som en överraskning för de som känner mig, men ändå...
Får klura lite på det där tror jag...

Annars har väl inget speciellt hänt under veckan.
Har mest jobbat som en tok.
Synd bara att några små faktorer drar ner på stämmningen.
Det är inte lika kul att jobba längre.
Förhoppningsvis är det väl övergående.
Det är iaf så jag försöker se på det...

Längtar tills fredag.
Då får jag äntligen åka "hem" igen.
Ska bli underbart!

Men först står skolavslutning på schemat imorgon bitti,
och efter det arbete.


Ska skrämma ut lite vatten ur duschslangen strax,
och sen krama kudden.

Nattinatti

Hälleforsnäs + Vingåker

Blev en lång dag i bilen igår.
Vi hade ju bestämt oss för att åka till Hälleforsnäs och glo in deras outlet.
Där fanns väl en hel del,
men inget som föll just mig i smaken...
Hittade dock en klänning som kan användas på alla bröllop i sommar....

Eftersom vi gick igenom hela outleten på en timme eller så,
så bestämde vi oss för att åka vidare till Vingåker och deras stora outlet.
Och stor var den!
Blev jobbigt att gå där, man fick liksom ingen riktig överblick,
irrade mest runt som en virrig höna.
Hittade även där en JÄTTEFIN klänning *hade velat ha*
Tyvärr så passade den inte riktigt min överkropp.
Brösten hamnade under hakan ungefär.... *me don´t like*

Stefan hittade en fin kostym iaf, och skor till det.
Problemet var bara att när vi kom hem så upptäckte vi att det var en 41a och en 43a...
Inte sådär himla kul kanske med tanke på att det är nästan 17 mil till Vingåker...
Får åka förbi där nästa helg eller nåt.
När jag ändå är " i trakterna"...typ....not...suck...bläää...

Idag skulle jag ha jobbat kväll,
men blev väckt av telefonen vid 7.
Det var nattpersonalen som undrade om jag kunde komma in, eftersom morgonpersonalen var sjuk.
Inte riktigt vad jag hade räknat med, men shit happens.
Nu ska jag bara få tag på nån som kan gå kvällen istället för mig.
Funkar inte det blir jag kvar till 21. Känns ju inte sådär överstimulerande underbart direkt.

Nähe...finns väl inte så mycket mer att tillägga just nu.
Dags att förbereda lunchen och lite annat..
Köttfärssås med spagge blir det idag iaf...om ni ville veta... =)

Puss och kram

Hälleforsnäs imorrn...

Veckan har mer eller mindre rusat fram.
Äntligen är det fredag och jag har varit ledig.
Är ledig imorrn oxå, men jobbar på söndag.

Får dessvärre ingen sovmorgon imorrn,
vi ska nämligen iväg till Hälleforsnäs och checka in deras outlet.
Hoppas att shoppinutbudet är bättre där än på Zakynthos,
annars blir det nog en lite lätt abstinens ;-)

Har börjat smida planer till nästa helg oxå....
Får se om ni som läser nappar på det =D

Fredag-lördag så tänkte jag ta med mig barnen och eventuellt låna en gul liten stuga i ett litet Folkesta
och umgås lite med några nära och kära....skulle kanske funka???
Sen tänkte jag, eftersom avståndet tydligen är så litet emellan,
(om man jämnför Folkesta - Tumba med Folkesta - Stora Sundby)
Att vi helt sonika kanske skulle åka vidare till Stora Sundby och stanna lördag-söndag
och umgås med andra nära och kära....eller tvärtom,
hur det nu skulle kunna tänkas passa de som ju faktiskt måste uppskatta och ta tillvara på mina planer...
Vad tycker ni??

Känns som ett ypperligt tillfälle för mig iaf,
eftersom nästan alla andra resterande helger hela denna sommar är upptagna och fullbokade...

Hör av er om hur det skulle tänkas funka eller inte,
så att jag vet =)

Puss på er

Dietistbesök

Jobbade bara halvdag idag, en skapligt skön början efter ledigheten.
Kl. 14 hade jag återbesök hos dietisten, och vägning.
Hon tycker att jag behöver äta lite mer,
men om det tar stopp när jag äter, hur ska jag då bära mig åt?
Har nu minskat 21 kg iaf.

Firade det med ett besök i våra klädaffärer i centrum.
Hittade ett par svarta byxor som verkade sköna och beslutade mig för att testa dem.
Tog ett par 42:or, och fatta vilken häftig känsla när jag faktiskt simmade (!) i dem!
Hämtade ett par 40:or istället, med det slutade med ett par 38:or!!
Kan inte tänka mig annat än att de är väldigt stora i storlekarna =)

Nu är det bara träningskortet som saknas.
Får se till att ta tag i det på allvar nu!

Har nog inte mycket mer att tillägga för tillfället.
Mer än att jag är trött som en gris!

Godnatt

RSS 2.0