År 2008

Det har varit ett omtumlande år.
Mycket tråkigheter och ledsamma saker har hänt..,
men även jobbiga saker har vänt och blivit bra.

Moster mår bra och det hotfulla är borta, för alltid hoppas jag.
Jag vet inte vad jag hade gjort om det varit tvärtom.
Min kusin som var så sjuk och nästan gick bort,
hon mår oxå bra nu, även om hon har en lång bit kvar på många sätt.

Oden har lämnat ett stort hål av saknad i mig.
Min lilla bäbis, han var så fin och underbar.

Även Pelle lämnade oss det här året.
Han fanns ändå i mitt liv i över 12 år och det ger en viss saknad.
Hans mor gav nog upp när han dog.
Cancern tog hennes liv på annandag jul.
Jag hoppas att de hittat varandra var de än befinner sig nu.

Vilken fin inledning det blev...

Tova har blivit stora tjejen nu, hon firade sin 9 årsdag i söndags.
Tänk att det redan är 9 år sedan hon föddes.
Inte undra på att man börjar känna sig gammal och grå...

Jag ser med tillförsikt fram emot år 2009.
Hoppas verkligen att det blir ett bättre år än det som gått.
Men jag tror att det kanske hänger på en själv till största del.
Och jag känner inom mig att stora förändringar är på väg.
Hur de ser ut vet jag inte än, och vilka omställningar som kommer att krävas,
vet jag inte heller.
Det enda jag är säker på är att nåt måste göras.
Och jag blir nog den som får ta tag i det.
Kanske blir det jobbigt och smärtsamt,
men det som inte dödar, det härdar.
Sägs det iaf.
Den som lever får se...

Jävlar så positivt det här inlägget blev!
Känner ni lyckoruset??

Hoppas att ni alla får ett underbart 2009

Gott nytt år

RSS 2.0