Zakynthos Maj 2009

Så var den underbara veckan redan över...

Vi har bara kopplat av och njutit av ledigheten, och faktiskt barnledigheten.
Har legat vid poolen, och i den, de flesta förmiddagarna,
strosat runt lite på eftermiddagarna, och druckit gott på kvällarna.
Vi har haft strålande sol och 30-35 grader varmt hela veckan,
ljumma mysiga kvällar och svala nätter.
Helt perfekt kan man väl lugnt påstå.
Maten var väl lite sisådär, man tröttnar ju ganska fort på buffeér,
i synnerhet när de ser nästan likadana ut vid varje måltid....
Men fetaosten var supergod och tzatsikin nästan lika god som min egna ;-)

Kan förvisso inte påstå att jag blev så himla överförtjust i just Zakynthos.
En rättså liten och tråkig stad.
Med ungefär Ingenting i shoppingutbud *suckar tungt*
Jag hade ju sett fram emot sånt där shoppingfrosseri som jag brukar "lida" av när vi är i Turkiet.
Kan säga att man blev ganska snuvad på just den delen. Inte ett skit fanns det att handla.
Har nästintill halva reskassan kvar fortfarande...

Hotellet i sig var helt okej, förutom lyhördheten lägenheterna emellan.
Man kunde utan att anstränga sig nämnvärt höra precis vad grannarna pratade om..
Och de förbannade jävla tupparna.
De hade en hönsgård en liten bit ifrån oss.
Problemet var bara att de fick springa helt fritt, trots att det faktiskt fanns en inhägnad.
De hade en sisådär 4-5 tuppar som fullkommligt älskade att kuckelikua, morgon,dag och kväll.
I synnerhet på mornarna.
Och puckona började redan halv jävla fem på morgonen!
Stefan införskaffade öronproppar efter första natten, så han har väl inte blivit lika störd....

Jaha....vad ska jag mer berätta....
Flygningarna gick väl bra.
Hatar det fortfarande, men det var överkomligt.
Å andra sidan så hade jag ju mina flygpiller, vad skulle jag väl göra utan dem?

Nähe...kanske kommer på nåt mer sen.
Har lite annat att fixa med nu.

Kram på er

Ett litet inlägg...

Sitter och våndas på ett litet hotell intill Arlanda. Ska snart sova. Upp igen kl.2. Verkligen skoj... Vill bara tala om för hela världen att jag älskar Felicia och Tova mest av allt i hela världen! De är det bästa och enda bra jag har åstadkommit under alla mina 34 år. Jag hoppas att de växer upp med en jävla massa skinn på näsan och blir 100 ggr bättre än jag någonsin varit. På allt! Det enda lilla kravet jag har vid en eventuell begravning är att ni spelar Utan dina andetag, Stanna hos mig, med Kent såklart, och Fade To Black med Metallica. Sen får ni använda fantasin. Har jag inte brunnit upp,så vill jag heller inte brännas. Så,det borde täcka det mesta,va? Älskar er andra oxå! Puss och kram

METALLICA Globen 4 Maj 2009

MÄKTIGT

Det går inte att med rättvisa ord beskriva känslan från gårdagen,
Det måste liksom upplevas på plats.
Ett nästintill fullsatt Globen,
Världens Bästa Band,
Världens Bästa Musik.
Jag vibrerar fortfarande av bas, trummor och extas!

Det ger mersmak,
och nu efterlyser jag någon som vill tälta med mig i Hultsfred ;-)

Vid insläpp så fick man ett plastkort,
som ger tillgång till musik från nätet, från gårdagens spelning,
som plåster på såren för den inställda konserten.
Men inte nog med det,
man fick även en nydesignad t-shirt, dagen till ära,
där de skrivit ny text till "Seek and Destroy"...

"Stockholm - on our way.

Oysters - he will pay.

Dying, one thousand deaths.

Stockholm - spoilt your day.

Puking - he did pay!

Dying, one thousand deaths.

Wretching... sick and destroy!"




Jag vill ha mer Metallica!


RSS 2.0