Ingen rast, Ingen ro...

En lång dag är snart till ända.
Ska bara duscha sen krypa ner under täcket.
Hjärnan har redan lagt ner för idag.
Eller för stunden iaf.
Nätterna verkar vara min hjärnas höjdpunkt nu förtiden...

Utbildningen höll på till efter 18,
sen blev det en snabbis till HS för att hälsa på farsgubben.
Blev tydligen strålad tidigare idag.
Han var piggare än i lördags,och det var ju skönt att se.

Men ändå....
Det gör ont i hjärtat att se honom såhär.
Han var så ledsen när jag var där.
Försökte peppa honom så gott det gick,
men vad gör man när orden tar slut,
när man själv känner nästan samma hopplöshet?

Nu är jag rejält trött.
Börjar nästan grina.
Orkar inte med det här.
Usch

Dusch & godnatt







Och i mitt land så får man inte vara förmer
Det här är Sverige och vi gråter aldrig mer
Det finns inga ord för det, på det här jävla språket
Jag har inga ord för att vi andas, tänker, känner samma sak


*gääääääsp*

Äntligen hemma efter en lång arbetsdag.
Sov sämre än på flera dagar inatt,
så det känns som att det är läge för en dusch och sen sängen.
Är så grymt trött på det här!
Vill bara få börja sova normalt igen,
då skulle nog allt kännas lättare!

Har ju som sagt jobbat hela dagen, så jag har inte hunnit upp
på sjukan och tittat till pappa.
Var dock där igår, och då var han iaf något piggare.
Några av provsvaren hade kommit.Lite hög koncentration av ett visst
läkemedel och en förhöjd sänka hade de hunnit konstatera.
Den höga koncentrationen kunde bero på för lite mat & dryck,
och sänkan beror antagligen på nån slags infektion som inte brytit ut än.
Han borde bli kvar några dagar till iaf....får man hoppas!  

Känner mig tom på ord.
Känns som allt jag skriver bara blir en upprepning från nåt annat.
Det är väl lika bra att säga godnatt.
Har en väldigt lång dag framför mig imorgon.
Börjar 07.30 och slutar 18.15...
Sitter på föreläsning/utbildning 13.15-18.15, handlar om kvinnofrid.
Blir säkert skitkul.....*not*





Och bakom murarna vid ån lämnar jag spår
Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns


Fredagsmys???

Ett besök på Sös med pappa stod på schemat imorse.
Försökte ringa honom säkert 10 ggr på vägen dit.
Kommer in till honom,
och i soffan hittar jag ett vrak, nästintill en grönsak.
Han mumlade bara fram nåt om att han inte kunde nåt längre,
att han inte orkade, och att han hade svårt att andas.

Stillestånd i nån minut.
Ringde sedan först och avbokade sjuktransporten,
för att istället beställa en ambulans, vilken skulle komma inom 1 timme.
Sedan blev jag galet förbannad när pappa sakta men säkert får ur sig att
han har tryckt på trygghetslarmet under natten, men att ingen hade kommit!! ??
Ringer upp hemtjänst för andra gången denna morgon,
och ifrågasätter vad fan larmet är till för om ingen behagar dyka upp??!!
Vari ligger tryggheten i det???
Jag frågade dock på ett mycket trevligare sätt, än jag uttrycker mig på här.
Bad henne iaf att ta reda på om nåt var fel och återkomma till mig.

Ambulansen kom, och efter 10 minuter droppade de av oss på akuten.
En massa prover togs, dropp sattes in och en magnetröntgen klarades av
strax efter lunchtid. Pappa har under hela den här tiden mest snarkat,
och yrat lite. Själv har jag vankat av och an och mest väntat på provsvar
och försökt hålla mig vaken.
Bror var gullig och kom och höll mig sällskap strax efter 13.
Skönt att slippa vara själv. Är helt slut i knoppen.

Vid halv 4 kom iaf doktorn och sa att pappa hade en plats på K 84,
samma jävla skitavdelning som för snart 3 veckor sedan inte var någon
"förvaringsplats". Känns väl sisådär, men han är åtminstånde på sjukhus.
Hon berättade även att röntgen inte hade påvisat några förändringar i hjärnan,
vilket var det de hade misstänkt från början, och så berättade hon att metastasen i
nacken hade blivit mindre! Väldigt skönt att höra, I synnerhet efter bara 3 strålningar!
Det är iaf en liten sak som gått åt rätt håll...
Strax efter halv 5 lämnade vi pappa som hade kommit till rätta i sin säng på avdelningen.
Sköterskan var noga med att fråga efter telefonnummer....
Jag veti fan varför, hitills har de ju inte verkat fatta hur man använder en telefon ändå..

Nu ska jag försöka rensa skallen lite och ägna resten av kvällen åt mig själv och min familj.
Imorgon är en ny dag,
och då väntar väl ett besök på sjukan....

Så var iallafall min ledig fredag.....
Hoppas att ni andra hade det bättre!





Som man bäddar,
Får man ligga....



Ain´t life a bitch?


Fy Faaan

Hur kan en människa förändras så mycket på så kort tid?
Det gör så jävla ont att bara stå brevid och titta på.

Jag tror att han har gett upp redan.


Fy faaaan,
är allt jag kan säga just nu.






Jag tappar mina kläder
jag tappar värmen
grad för grad
Nu skakar mina händer
värre varje dag
som cesium & syre
brinner Jag alldeles klart
& det känns som om
Jag glömt någonting kvar…


Tom i bollen...

Ungefär så känner jag mig idag.

Uttömd,försvarslös, som bottnen av en uttorkad damm.
Jag försöker allt jag kan för att få den sista droppen som finns kvar,
men misslyckas, gång på gång.
Vet inte hur många gånger jag bara klickat ner idag,
och börjat om på nytt igen.

Jag har inga ord kvar.
Allt jag tänker fastnar på vägen.
Som en oskyldig vägg,
finns det nåt där,
som tar allt jag har.

Har träffat nån idag.
Får väl se om det ger nåt.
Men det känns som om det gav nåt.
Är inte bara slut fysiskt nu.
Känner mig bara......
ja, vad fan.....
TOM?

Ska lägga mig nu...








Fyll mig med vatten min vän
men håll mig flytande
Jag låter dig avsky mig
Det gör mig tydlig igen


Tisdag...

Fy faaan.
Idag mår jag verkligen skit och lite till.
Har varit yrslig & trött hela dagen.
Somnade nästan på handledningen...

Sen blev jag lite irriterad, på chefen faktiskt.
Hade varit iväg till doktorn med "min" brukare.
När vi kom hem skulle jag gå ner till apoteket & hämta ut lite mediciner.
Slog upp medicinpärmen, ungefär på precis samma sätt som vanligt,
Och så börjar hon fråga om allt är bra, om jag behöver gå hem osv..
WTF! Ska man börja överanalyseras nu?

Hade inget av allt det här hänt, så hade hon inte ens reagerat på hur
jag öppnade den där förbannade pärmen. Jag gör ju så jämt??
Skillnaden idag var möjligtvis att det stod en medicinkopp brevid,
som råkade välta, men oxå det har hänt typ 100 ggr....*suck*
Där får man visst för att man är ärlig och säger som det är.
Dags att bita ihop och låtsas må skitbra antar jag.
Tänker iaf inte låta mig behandlas annorlunda bara för allt det här.

Strax efter lunch nångång fick jag dessutom skitont i halsen.
Har varit frussen sen dess.
Slutade jobba 16.00 och då gick jag hem & la mig i sängen.

Stefan fick fixa käk till sig själv och Tova.
Jag orkade varken laga nån eller äta nån.
Släpade mig upp för ett tag sen.
Har tagit mig en kopp the` och en macka.
Duschat har jag gjort också.
Tog nyss mitt piller och ska snart ta mig till sängen.

Hoppas att jag får sova någe så när iaf,
och att jag känner mig bättre imorrn.
Har ett viktigt möte,
och då behöver jag ju faktiskt inte må sämre än vanligt...
Meeeen....det återstår att se.

GODNATT





Mellan äkta och falsk
Mellan sanning och lögn
Vi är idioter


Jaha....

Det var väl inte så illa att komma tillbaka idag.
Alla var så gulliga och snälla!
Fast det känns i skallen nu.
Har svårt att komma till ro känns det som...
Hela kroppen går på högvarv.
Har tagit mina "pills" men känner det knappt.

Är väl trött som ett...ja, vad fan vet jag,
imorgon, men det får väl gå ändå.
Tankar och funderingar går på högvarv.

De hade bara röntgat pappa idag oxå.
Så nu blir stressmomentet nr 2, att hitta tid så
att vi alla kan hjälpas åt att följa med.
Men det ordnar sig nog...

Tokbotaren ringde sent i em oxå.
Det var tydligen felbokat.
De närmsta tiderna han hittade fanns visst i maj,
och då kändes det ju lite tröstlöst... =(

Han hittade en avbokning på onsdag ändå,
och då har han tid för lilla mig.
Vet inte hur det kommer att funka,
eftersom han verkar så fullbokad.
Ska jag gå en gång var 6e vecka,
så känns det lite som bortkastad tid...

Ska kolla igen med moster och den hon känner till privat.
Kanske kan det ge mer.¨
Har ju aldrig gjort nåt sånt här, så vi får väl se vad det kan ge...

Nu börjar iaf ögonlocken kännas tunga ,så jag ska väl leta reda på sängen.
Börjar tidigt imorrn,
och jag vill inte komma dit och se ut som ett spöke....

Vill bara göra ett tillägg....
Finns det ord som saknar bokstäver,eller ser felstavade ut ändå,
så är jag oskyldig.
Datorn orkar tydligen inte fylla i alla uppgifter jag lämnar...
 







Jag ville bara fly från mig själv
skära bort min otillräcklighet
men med fläckarna jag glömt
är redan dömd





Söndag...

Imorgon är det tillbaka till arbetet som gäller.
Får väl se hur det går.
Helgen var alldeles för kort,
och sömnen har inte blivit direkt stabil måste jag erkänna.
Fast lite bättre sover jag ändå.
Somnar fort och får sova ett par timmar på raken innan
jag vaknar och börjar vrida på mig.
Skönare än ingen sömn alls...

Humöret är lika svängit som en eka på ett stormande hav.
Ena sekunden är jag ganska lugn,
för att i nästa explodera som en landmina.
Jobbigt, både för mig sjlv och min närmsta omgivning...
Jag har tur som har Stefan som står ut med mig.
Vad skulle jag väl göra utan honom???
Egentligen förtjänar han så mycket bättre.
Bara det bästa.
Och det kan omöjligt vara jag...

Söndagen var ju till för återhämtning.
Kan inte säga att jag kommit så långt än.
Har nog fortfarande mest fullt upp med fredagens ämne.
Det är tydligen inte så lätt att ta sig igenom alla dessa hinder.
Även om jag trodde det.
Men men,....jag får väl ta dagen lite som den kommer ett tag.
Har ju en hel del framför mig...

Imorgon ska pappa in till Sös och sin första strålning.
Hoppas att det inte blir alltför tungt för honom.
Man ska tydligen inte reagera så mycket på strålningen,
men det återstår ju att se...
Hoppas bara att det funkar och biter på det onda...

Nähe.... orkar inte med det här nu.
Ska ta en dusch, mina piller och sen hoppa i bingen.
Måste ju orka med hela dagen imorrn.
Usch...känns lite tufft att gå tillbaka.
Hoppas att man slipper undan alla frågor.
Har ingen lust att prata om allt det här med mina kollegor.
Har inte så stor lust att prata med nån faktiskt =(






Och bakom murarna vid ån lämnar jag spår
Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns


Jag - ett trasigt skal

Det är ungefär så jag känner mig.
Innehållslös, Orkeslös, Tröstlös, Rastlös, Modlös, Värdelös...
Ett tomt skal, som inte fyller någon funktion längre.

Jag bara finns här,
som en fånge som väntar på sitt dödsstraff,
man vet att man ska dö, man vet bara inte när.
Eller hur. Eller var. Bara att det ska ske.

Tänk att döden kan vara så obetydlig när den är på avstånd.
Hur lite man ägnar den ens minsta lilla tanke.
Ändå är vi alla dödsdömda från den dag vi tar vårt livs
första darriga lilla andetag i vår rosa skrynkliga lilla kropp.

Jag är nog inte rädd för att dö själv.
Döden är ju ofrånkomlig.
Men jag är rädd för att bli lämnad ensam kvar.
Tänk om alla omkring mig skulle försvinna.
Vad skulle jag väl göra då?

Sen finns det döden....och så finns det
DÖDEN.

Det finns ju faktiskt en vacker död,
kan iaf jag tycka.
När en gammal människa,
som levt sitt liv till fullo, och är nöjd med det,
Då kan döden vara vacker, på sitt eget lilla märkliga sätt.

Men när döden kommer på det här grymma,
obevekliga, smärtsamma sättet, där den äter upp en inifrån,
då finns det inget vackert alls. Inte nånstans.
Då är det bara
DÖDEN.
Och den kan dra åt helvete!

Fast där har jag ju genast ett problem till.
För att det ska finnas ett helvete,
så måste det ju finnas en himmel.
Och i den här himlen skulle den där guden finnas....

Ledsen alla troende idioter,
jag har sagt det förut, och jag kommer att säga det igen,
Ni är lurade,
DET FINNS INGEN GUD!

Som ni säkert har uppfattat,
så känner jag mig lite negativ för tillfället.
Jag hoppas verkligen att det är en övergående trend,
för det är skillnad på att vara gnällig för att man vill det,
och på att vara det bara sådär ändå.

Ska ägna den här helgen åt mig själv.

Fredagen:
Till Självföraktet- för att jag har visat mig så jävla svag

Lördagen:
Till Självömkan-  för att jag tror att jag behöver tycka synd om mig själv

Söndagen:
Till Återhämtningen- för att fånga upp och ta till vara på det lilla av mig som finns kvar





Du Och Jag Döden

Slut in i benmärgen...

Jag är så totalt jävla slut som människa...

Igår var vi med pappa till Sös för samtal inför strålningen.
Där sas en massa saker,
inget av det slag vi ville höra dock.
Tror att vi alla tre kände oss totalt mentalt misshandlade.
Det här finns inte, får inte finnas,
Men det gör det. Och det gör ont. Så ont.

Vi körde hem pappsen och käkade lunch där medan "fixar-Danne" kom
och installerade trygghetslarmet. Efter det var pappa helt färdig.
Somnade till på soffan flera gånger, trots sällskapet.
Vi lämnade honom efter en stund.

Efter det var det min tur att träffa läkaren.
En trevlig doktor, för en gångs skull.
Men så var det ju på företagshälsovården jag var på..
Har fått ett par olika piller som ska hjälpa mig att stabilisera sömnen.
Jag hoppas verkligen att de funkar.
Jag går på det sista av min sparlåga känner jag,
iallafall efter det som hände idag....

Har trots tröttheten suttit och pluggat på inför tentan,
som skulle ha blivit av idag.
Tog piller igår kväll, kom isäng skapligt och sov nån timme mer än förut.
Gick upp i rimlig tid, läste igenom alla mina anteckningar,
och beslöt mig för att faktiskt tenta idag ändå.
Det kändes verkligen helt okej, och som att jag nog hade en chans att skrapa
ihop de futtiga poängen som saknades sist, minst.

Kom iväg skapligt i tid, spelade Kent på högsta volym, njöt och kände mig märkligt lugn.
Ända fram till typ Älvsjöavfarten, där det stod en massa bilar ivägen för min framkomlighet.
Såhär i efterhand inser jag att jag borde ha ställt mig vi vägkanten och gått resten av vägen.
Det verkligen sniglade sig fram, medan minuterna sprang framåt,
hårda, skoningslösa och fullkomligt sket i att jag hade lika bråttom.
Bröt väl en och annan trafikregel den sista biten, över lite heldragna linjer och sånt,
men vad hade jag för val?

Jag hittade iaf Campus- området ganska lätt.
Men då var klockan 09.06, och jag hade ingen aning om vart hörsalen låg.
Dörrarna låser kl 09.00.

Då bröt jag helt enkelt ihop.
Tårarna forsade fram, utan en chans att kunna stoppa dem.
Och hela skiten kom.
Pappa, tentan, planerna för bröllopet, att jag inte har sovit,
att jag känner mig slut som människa.
Jag blev kvar där i säkert 45 minuter bara för att försöka sluta grina.

Jag inte vill vara med längre än såhär.
Jag vill oxå kunna hålla mig undan plikter och ansvar,
skita i alla andra och bara bry mig om mig själv och mitt.
Fast jag är ju inte sån, kommer aldrg att bli det heller.

Ringde chefen medans jag satt där i bilen och bölade.
Känner mig så jävla misslyckad, på många sätt...kanske alla.
Fick sjukskriva mig, idag och imorgon.
Ho tycker längre, men jag vill inte det.
Kommer ju bara bli värre att gå hemma och grubbla.
Kommer ihåg det från förra gången det gick åt helvete.

Kom hem alldeles tom i hjärnan. Känner mig som en oladdad robot.
Har legat i sängen mest hela tiden. Får mig att känna mig sjukare.
Man ska inte ligga i sängen på dagarna, bara det är en stressfaktor.

Orkar inte skriva någe mer nu.
Hjärnan funkar inte som den ska. Inte kroppen heller känns det som.
Jag formulerar meningar,
men de når inte hela vägen ut till tagentbordet..







Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Ja, den var till dig



Dagarna går fort, medan nätterna står still...

Borde väl gå & lägga mig.
Men det tar emot.
Nätterna är så otroligt långa jämt.
Hjärnan hinner fundera på så mycket..

Har läst en del gamla saker idag. Och genast snurrar hela huvudet.
Känner att jag skulle vilja krypa in i ett mörkt litet hörn och bara grina.
Men, så fungerar ju inte jag, inte livet...inte nåt.
Har ett tryck inom mig som är så förbannat påträngande,
och jag måste få bort det på nåt sätt. Men hur?

Hela mitt liv känns bisarrt just nu.
Ena sekunden lyckokänsla & stora planer,
och i nästa sorg, smärta och oro.
Hur finner man balansen i nåt sånt?
Går det ens?

Helgen har varit mysig iallafall.
Fredagsmys med bara älsklingen.
God mat & en flaska Amarone till det.
Lyssnade på lite gammal musik och bara njöt av varandras närvaro.

Lördagen spenderade vi hemma hos bror & Nenny.
Först var det lite födelsedagsfika för Nenny som nyss fyllt hela 25 år.
Jag hoppas och tror att hon blev nöjd med presenterna.
När alla andra hade gått började vi planera lite inför bröllopet medan vi
väntade på Stefan som hjälpte en kompis att flytta.
När han väl kom blev det jättegod mat, nån öl, och sen mera planering.
Åååee, jag önskar verkligen att allting kommer att bli bra.

Men det är så mycket som måste klaffa.
Känns som om nåt kommer att gå helt åt skogen.
Tycker inte om den känslan. Inte för 5 öre.
Vill bara känna mig lugn och lycklig.

Idag var vi förbi blomsteraffären.
Kollade lite blommor & buketter.
Tror jag vet hur jag vill ha den.
Kommer att hamna nånstans strax under 1500 kr.
Hutlösa priser =(
Men, det kan det väl få vara värt när jag ändå ska få känna mig som den
vackraste bruden i hela världen för en dag....

Ska till doktorn imorgon.
1 års kontroll.
Hoppas att det går bra.
Fast, vad skulle kunna gå fel?
Han är väl förmodligen den enda som inte kommer att utbrista-
"Men herregud, vad smal du har blivit, nu får du sluta gå ner i vikt"...
Han borde bli ganska så nöjd med sin insats =)
Jag är det iaf!
Synd att jag ska vara där innan systemet öppnar.
Annars hade jag garanterat köpt en flaska med nåt gott vin,
som ett tecken på min tacksamhet ;-)

Jobba ska jag hinna med oxå, samt handla till farsgubben.
Ringa ett par viktiga samtal...
Tycker att det är synd att affärer & dylikt inte har öppet lite mer dygnet runt,
för jag skulle hellre bedriva mina nätter med att uträtta ärenden,
än att vrida mig i sängen...

Sen har jag tenta på onsdag...
Vill så gärna fixa den.
Missade ju med bara några futtiga poäng sist.
Känns som det kommer att bli större torsk den här gången.
Finner ingen ro, eller tid att sitta och läsa.
Och det fattar ju vem som helst, att det måste man ju göra.
Jag skulle behöva bli två...

Jaja, nog med klagomål.
Får väl borsta nötterna & göra älsklingen sällskap i sängen...









Jag går ensam in i ljuset

 


Dödstrött

Sover som ett arsel.
Förutom här vid köksbordet då.
Har nickat till 2 gånger med pannan mot köksbordet under kvällen.
Inte alls kul.

Har vridit och vänt på mig hela natten.
Kroppen är alldeles för tung och trött för att gå upp,
men hjärnan vägrar koppla av.
Jag somnade till en sväng, men vaknade av en mardröm.
Hjälper ju inte en att komma till ro, om man säger så...

Orkar inte med det här längre.
Idag hade vi handledning i 1½ timme.
Ögonen åkte igen titt som tätt. Ren envishet höll mig vaken tror jag.
Och det är inte kul att jobba så.

Hade tänkt ta friskvård imorgon.
Jobbar 20-19.30, och hade då kunnat börja 11 istället.
Men det skiter sig oxå. 3 personal är borta för tillfället.
Och vi är 5 som jobbar dag.....

Med pappa funkar det mesta bra iaf.
Hans hemtelefon blev inkopplad idag, så imorgon bitti ska jag ringa
hemtjänst och fixa med trygghetslarm. Känns bra att veta att man kan slappna av lite efter det.
Vill ju inte att han ska ramla och slå sig och inte kunna tillkalla hjälp...

Orkar inte vara roligare än såhär.
Ska ta en snabb dusch, och dö framför House nu....

So Long...

RSS 2.0