AnneMarie

                                                                     

             AnneMarie



Gårdagen blev en ganska tuff och märklig dag.
Efter läkarnas senaste utlåtande så fanns det inget
mer hopp om att AnneMarie skulle klara sig.
Så länge hennes hjärta skulle orka med,
så länge skulle hon också finnas kvar här hos oss.

Hennes syskon ringdes in tidigt på morgonen
eftersom hon hade blivit mycket sämre under natten.
Hela min kropp och själ hade ställt in sig på att
finnas till enbart som stöd och tröst.

Men när vi väl kom fram till sjukhuset så hade
 det helt slagit om och vänt till det bättre!
Alla värden hade förbättras och hennes
temp låg på "normala "37.6!!
Läkarna verkar klia sig i huvudet,
och alla säger lite olika besked.
Men viktigast är ju ändå att hon mår bättre!

Att se henne ligga där gjorde ont i hela mig.
Så svullen,till oigenkänlighet.
Det är tur att barnen sluppit se henne i det skicket!

Men vårt besök innehöll inte bara oro och sorg.
Trots situationen så kunde vi skratta en del
åt gamla minnen och sånt.
Kändes ganska befriande!

Nu återstår bara denna väntan på ännu mer förbättring..

AnneMarie,
Ge inte upp!!!

Kram

Tom..

Känner mig tom på ord idag.
Har fått tråkiga nyheter om min kusin...
Prognosen är inte alls bra.
Imorgon åker vi ner till E-tuna iaf.
Inte mycket vi kan göra kanske,
men finnas där för de andra åtminstånde.

Du finns i mina tankar AnneMarie!!
Ni andra också!


Livet är inte rättvist!

Lååång dag...

Som Äntligen är slut!

Hos massören gick det bara fint,även om det gjorde ont som faaan!
Kändes ungefär som hon försökte trycka sina fingrar från ryggen,genom mina revben och ut på andra sidan.
Hur som helst, det verkar effektivt.
Har som träningsvärk i ryggen nu ikväll, men jag får införskaffa en vetekudde eller nåt,
så känns det nog bättre =)

Hos doktorn gick det väl ungefär som vanligt...
Jag blev alltså inte mycket smartare ;-)
Men...tja...en remiss har gått iväg och snart blir det kanske roligare...

På jobbet hade man häcken full som vanligt.
Endera var det si,eller så var det så..
Massa gott att äta,förutom de där äckliga kräftorna då.
Fast imorrn blir det hur bra som helst.
Det börjar med tråkigt APT i 3 timmar,
men efter det bjuds det på lunch på Kolgrillen *mums*

Vi har haft en sååååå jobbig sommar där det mesta har hänt,
psykoser, lägenhetsbrand,stryk och smittsamma sjukdomar.
Vår närmsta chef tycker att vi har hanterat allt så bra,
(själv var hon på semester den mesta tiden)
så hon sa åt sin chef att vi behöver en rejäl belöning =)
Inte illa!

Nu är det dax för dusch och sen knopplådan

Puss och kram alla barn

Länge sen sist...


Har varken haft ork eller lust att blogga.
Mycker som händer runt omkring mig nu.


Min kusin ligger ,sen ungefär 2 veckor tillbaka, och kämpar för sitt liv.
Det var en liten ljusning och förbättring under helgen, men nu är det sämre igen..inte alls kul.
Känner så mycket för henne och familjen. Kan bara försöka tänka mig hur hennes barn mår,
eller hennes syskon!
Man önskar alltid att man kunde göra något...
Men de vet iallafall att vi finns här för dem.

Min älskade moster blev sjuk i cancer i våras.
Hon genomgick en operation där de avlägsnade det onda.
Jag har nog aldrig blivit så rädd och ledsen som när jag fick veta det.
Hon är ju det närmsta en mamma jag har!
Nu har de gått igenom hela hennes kropp och som väl är hittar de inga fler förändringar,
men för säkerhets skull så får hon genomgå några cellgiftbehandlingar.
Som om inte det var nog för hennes del så lyckades hon bryta foten förra veckan =/

På jobbet är det mer eller mindre kaos...
En klient har fått MRSA och det är full hysteri.
Plastrockar,handskar,desinfektionsmedel och handsprit till förbannelse.
Känner att det kanske börjar bli dags att röra på sig.
Börjar bli lite mycket av allt där nu =(
Men jag får invänta det sedvanliga medarbetarsamtalet och se vad som händer där...
Förra året så blev jag tillfrågad om jag skulle vara intresserad av att gå en utbildning,
Case Management,en 1-årig kurs som gör mig till nån slags föreståndare eller liknande.
Förra året kändes det inte relevant ,men det kan jag säga, att det har förändrats...

Allt det här med MRSAn gör dessutom att jag inte kan åka ner till E-tuna och hälsa på.
Vill ju inte smitta min moster om jag nu skulle ha fått skiten.
Nu tror jag förvisso inte det,och imorgon får jag provsvaren,men iaf...

Nu över till lite "lyxigare" problem...
Jag köpte biljetter till RAW åt Stefan när han fyllde år.
Med Björn Gustafsson, och just den föreställningen jag köpte biljetterna till,
så ska Jonas Gardell oxå vara med. Sååå najs!
Problemet är att idag när jag gick in på ticnet för att fixa plåtar till In Flames som ju har fixat en extrakonsert
(bara för min skull,jag svär), så kom jag på en sak...
Vi har ju blivit bjudna på bröllop,som vittnen dessutom, samma jävla dag!!!!
Det finns såååå många dagar på året....varför just DEN dagen???

Så under kvällen har jag mailat till BMB och ställt frågan; "Får jag byta dag??"
Skrev oxå att Jonas gärna får byta dag han med,
men att jag nöjer mig med byte för egen del om det är helt omöjligt ;-)
Skrev även att jag hade frågat brudparet om de inte kunde flytta bröllopet nån dag,
men att de inte riktigt var med på det *s*
Jaja...vi får väl se hur det blir....

Imorgon blir en låååång dag....
Halv 10 ska jag på massage...min eländiga rygg tar kål på mig!
Var där i fredags oxå, och det var riktigt skönt faktiskt!
Kanske kan den där Satu få ordning på skiten...
Halv 12 ska jag träffa doktorn som även han ska kolla till min rygg...igen..
Men den här gången kanske han faktiskt skickar mig på nån röntgen eller så....
Kl 12 börjar jag jobba =(
Ända fram till kl 21....inge vidare...
Kommer att lukta skit oxå, för imorgon har klienterna kräftskiva *bläää*
Som väl e så äter åtminstone ingen surströmming!!

Nähe....snart kommer gubben hem...
Han har våldgästat bror och Nenny för lite fotbollstittande...
Såg att det blev derbyskandal som vanligt,men det slutade åtminstone oavgjort
så jag måste ju inte låtsassova när han kommer innanför dörrarna ;-)


RSS 2.0