Livets outgrundliga vägar...

Jag borde vara en av de lyckligaste just nu.
Hämtade ringarna i fredags,
helt underbart fina.
Glodde runt i lite butiker med bröllopskläder,
och har nog garanterat hittat min klänning.

Fick åka "hem" till E-tuna....okej då...Stora Sundby, och Folkesta, med barnen och bara softa.
Äta god mat hela helgen och bara njuta av underbara människor.
Har planerat inbjudningskort och allt möjligt.

Syrrans operation gick som smort,
och hon fick komma hem i lördags.
Älskar dig =)

Låter ju jävligt bra, inte sant??

Men varför kan då inte livet bara få vara perfekt då?

I fredags eftermiddag åkte pappa in till HS.
Hade lite ont i nacken.
Vi trodde mest att han sträckt sig eller nåt,
iaf att det inte var så allvarligt.

På lördagen ringer lillebror och berättar att pappa har en fraktur i ena nackkotan.
Låter ju inte så himla bra,
men de tar ju hand om honom,
och man antar att det förmodligen är rättså lugnt ändå.

Imorse ringer lillebror igen.
Pappa har inte bara 1 fraktur, utan 2!
Men det är inte ens det värsta.
De har tydligen hittat nån jävla tumör däremellan.
Förmodligen, lät det som iaf,
är det den som orsakat frakturerna.
Imorgon väntar en magnetröntgen,
och efter det får vi väl veta mer.

Jag har tänkt många arga tankar om min far genom åren.
Och han har väl långt ifrån varit världens allra bästa farsa.
Men han har redan fått gå igenom så mycket skit.
Han förtjänar inte det här.
Det gör han bara inte.

Vill bara försvinna just nu....

Mycket på G...

Idag går de flesta av mina tankar till min älskade syster som jag har haft med mig i hela mitt liv.
Hon har fått göra sin operation idag, samma som jag gjorde för snart ett år sedan.
Jag väntar fortfarande på nåt ljud ifrån henne,
men vet av erfarenhet att det kan dröja.
Hoppas att hon åtminstone snart kommer åt en telefon så att hon kan höra av sig till Magnus,
så att han i sin tur kan höra av sig till oss andra.
Vill ju inte ringa och terra henne direkt *s*

Annat som snurrar....tjaaa....
Slöuta röka grejen.....
Kolla...det funkar ju inte ens att skriva det rätt.
Såååå bra funkar det! ;-)
Skämt å sido,.....
Jag mår skit och lite till av dessa äckliga jävla vidriga piller.
Det känns som om de sakta men säkert suger livet ur mig.
Känner mig som ett skal av mig själv, en vålnad som drar fram i mina fotspår.
Om jag lyssnar på mina medarbetare, så ser jag visst lite ut så oxå.
Vet inte om jag ska ta det som en komplimang? ;-)
Jag ska ge pillerna ett par dagar till.
Känns det inte bättre på söndag, då får jag väl helt enkelt ge upp. Och det känns som ett nederlag.
För även om jag mår skit, så röker jag ju typ inget nu. Men det lä'r jag göra utan piller.
Ska man välja det onda eller goda?????

Lite roligare stuff då...
Var på bröllopsmässan med Jenny och Tessan i lördags.
Var väldans trevligt och jag fick ihop ett par kassar med "inspiration"...
Hittade ingen klänning,men flera som kastade sina kort över mig, och ville att just de skulle
få sy min klänning när jag berättade om mina ideer...hehe...
Jag lär nog inte ha råd med en egen sömmerska, men kan vara värt att kolla upp ett par av dem.

Idag fick jag ett trevligt samtal oxå.
Ringarna är färdiga att hämtas hem!
Blev bra sugen på att åka dit direkt,
men som sagt, orken tryter....
Men imorrn kanske....

Annars fortskrider väl bröllopsplanerna som de ska antar jag....

Stefan är på kryssning från idag tills på lördag.
Kanske blir lite bröllopssprit, vem vet? ;-)
Själv åker jag och barnen ner till Stora Sundby imorrn. Ska bli najs!

Nu ska jag avrunda, klä på mig, gå ner till bilen
och åka iväg och hämta ungarna på scouterna...
Faaaaan så skönt det ska bli med vår och sommar!
Då ska de minsann få cykla fram och tillbaka själva!!!!!

Nu ger jag upp!


Tänker på dig syster!

Ringarna....

Idag åkte vi in för ett sista test av ringarna och betalningen.
Nu återstår graveringen och sen kan vi hämta hem dem.
Känns lite jobbigt att behöva vänta äääääända till juli med att byta ut dem ;-)
De nya ringarna är såååååå mycket finare juh!!
För att inte tala om dyrare oxå.....

Vi avnöt en god lunch inne i stan innan vi åkte hemåt igen.
Väl i Tumba mötte jag raraste Linda för en fika.
Vi "gnällde" av oss en stund, sen fick hon skratta lite åt mina kort ;-)
Livet känns bara så otroligt bra just nu.
Förutom att jag är trött som en jag vet inte vad, precis heeela tiden.
Skyller det på vintern och mörkret som hör därtill,
och hoppas på lite vårljus och värme snart...

Imorgon är det bröllopsmässa med Nenny & Tessan.
Efter den blit det lite käk och planering med Nenny.
Ser framemot morgondagen!!
Mycket som måste planeras......

Ser även frem emot nästa helg....då bär det av mot hemtrakterna.....jiiiiiiiippiiiiii..... ;-D


Nu måste jag fixa lite här, men jag lär väl skriva igen.
Brukar ju orka några dagar i stöten iaf ;-)




Underbart inlägg!

Ja, det innan alltså.
En hel rad...haha...

Kanske ska uppdatera på riktigt då,
men vart ska man börja?
Finns ju inte så mycket att berätta om egentligen.

Julen var trevlig, men trång.
Fick många fina julklappar.
Tänker inte gå in på vilka här,
eftersom risken finns att man råkar glömma nån i hastigheten föreligger,
och det vill man ju inte vara med om.

Systemkameran har väl inte undgått nån ändå, så den vågar jag nämna.
Har dock inte använt den så mycket än, som jag hade velat, men
har prövat lite olika inställningar och så,
men det krävs nog en hel del jobb innan man kan det där som rinnande vatten...
Hade ju velat ta lite kort på alla fina träden under köldknäppen,
men var för lat och missade det =(

Nyåret firades in med barnen, bror och Nenny.
Brukar ju bli en lugnare tillställning när barnen är hemma,
och så även i år.
Det blev lite singstar och buzz-spelande under kvällen...
och natten ;-) Grannarna måste ha varit mäkta lyckliga...

Jaha...mer då....
Bröllopsplaneringen går sakta framåt.
Känner mig dock stressad redan nu.
Sålde ju iväg allt gammalt trasigt guld och fick en nätt liten summa på
nästan 10 200 kr. Kollade ringar på en gång, så det känns väl mer eller mindre klart.
Imorrn ska vi åka in och testa rätta storlekarna, bestämma gravyr och pröjsa resterande.
Sen kan man bocka av annu en sak i planeringen.
Hehe...det finns MYCKET att bocka av!!!
Har ju fixat en sida på Bröllopstorget.
Och fast jag tagit bort vissa onödiga punkter så finns där 91 saker att göra.
Vi har bockat av 12...

Och så den där jävla tentan då.
Missade med ett par futtiga jävla poäng.
Och det är för att jag inte orkade utveckla svaren typ.
SUCKAR
Jag bad dem nämligen skicka hem mitt prov så att jag fick se det.
Man grämer sig lite när man tänker på att jag bara satt 40 minuter av 3 timmar.
Hade jag bara orkar förlänga svaren så hade jag förmodligen klarat skiten.
Men men, dumt huvud, får kroppen lida.
Ska iaf tenta om, så jag får väl plugga lite igen nu nu...

Mer då?
Vikten..... Har tappat 40 kg nu.
Känns jättebra. Psyket börjar hinna ifatt oxå.
Det enda riktigt, riktigt RIKTIGT jävla jobbiga,
det är alla andras kommentarer heeeeeeeeeeeela tiden.
"Men nu måste du väl ändå sluta gå ner i vikt?" "Smalare får du inte bli!" osv...
Det är grymt jobbigt att höra det flera gånger om dagen, Varje Dag!
Vad fan, Kirurgen GLÖMDE att operera in en offknapp!!
Jag kan ju inte direkt välja själv.
Och nu har jag faktiskt stått still. Kan inte göra mer än så.
Faktiskt!

Nåt som är liiiite roligt i det här är en sak.
Jag hittade nämligen bilder i datorn som Stefan tog på mig kvällen före operationen.
I trosor och b-h. *vrider mig av garv*
Jag var tvungen att hämta kameran så att han fick ta nya liknande kort.
Och jävlar, jag känner knappt igen mig själv! Hahaha

Får se om modet är med mig nån dag,
så kanske jag sätter in dem här på bloggen.
Om inte annat så på 1-årsdagen kanske?
Facebook är iaf uteslutet *asg*

Nähe....kanske ska börja göra sig iordning nu då.
Ska arbeta strax.
Har friskvård nu på morgonen.
Skulle ha tränat, men det blev inställt av olika skäl.
Och lika bra är väl det.
Känns som om jag snart kommer att drabbas av migrän.
Mår inte alls bra i huvudet.
Men det kanske beror på beslutet att sluta röka?
Har iaf skaffat Champix och stretar framåt med Tessan.
På nåt sätt ska vi klara detta, så mycket är klart!!

På återseende!




RSS 2.0