Träna, träna, träna...

Börjar känna mig som värsta hurtbullen....

Vem faan går frivilligt upp halv 9 en lördagsmorgon för att träna???
Jag kan säga att jag hittade på både en och 100 olika anledningar för att det inte skulle vara bra,
men eftersom jag skulle möta Nenny, så funkade ingen av dem ;-)

Men nu känns det faktiskt skitbra ändå!
Valde att låta bilen stå och tog mig en promenad upp till badhuset...
Det började med 20 min på rodden, sen mördarmaskinen i 20 min, sen avslutning på rodden igen i 10 min.
Vi kände oss så duktiga så vi faktiskt var värda en avslappnande solning oxå ;-)
En väääldigt avkylande promenad hem sen kändes inte helt fel heller =)

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig lite mer väldoftande och fin inför kvällen.
Ska ju till Pia på tjejmiddag, aldrig fel!

Ta hand om er!

Taggad som fan!

Började morgonen med huvudvärk, ipren, kaffe & cigg....

På med träningskläder efter det och inväntade Tessan som hämtade upp mig strax efter 8.
En uppvärmande cigg innan träningen,
vilket faktiskt är tillåtet med tanke på att vi ska lägga av vilken dag som helst,
och sen in på gymet.

Vi började lite lätt med roddmaskinen idag, i 10 minuter.
Sen slängde jag mig på den där jävla mördarmaskinen, crosstrainern, i hela 20 min,
och det utan att faktiskt dö!
Svettades förvisso ungefär lika mycket som Magnus Samuelsson efter ett av hans träningspass,
men var inte så värst skakig i benen ändå, alltid nåt ;-)
Sen blev det 7 minuters cykling medans jag väntade på Tessan som skulle bli klar.

Sen var jag tom så duktig så att jag avstod skjutsen hem,
utan jag tog en snabb promenad istället, med KENTs nya högt i öronen.
Väldigt bra promenadmusik måste jag säga =D
Jag känner mig grymt taggad för det här, mer än förr!
Cool känsla!

Helgen som var försvann, som alltid, alldeles för fort.
Jag & darling åkte ner till Folkesta och hade en underbart mysig kväll.
Ren terapi att åka ner!!!
På lördagen åkte vi in hela gänget för att kolla på Flisan som hade judotävling i stan.
Tror att hon fick en hel del prestationsångest med alla som kom för att titta,
för det gick mycket sämre än vanligt, men vad gör det om 100 år?
Nästa gång går det bättre =)

Nu ska jag ladda mig inför arbetskvällen, 11-21....

Hare bäst!

100

Japp, det här blir mitt hundrade inlägg....
Tänk att det ska ta så lång tid att komma upp i så många ;-)

Men...det hänger ju som alltid på inspiration, lust och tid.

Sitter här och är helt jävla slut efter mitt första träningspass sen nångång i kanske maj, förra året...hehe
Men jag känner mig slut på ett bra och nyttigt sätt iaf!
Sen får man väl se hur skönt det känns imorrn när man ska ta sig upp ur sängen....
Känner mig taggad som fan iaf och jag hoppas att det håller i sig nu!
Kan väl säga att jag ligger hästlängder efter Tessan i kondition,
hon var knappt svettig medans det såg ut som om jag hade kommit ur duschen precis typ...

I eftermiddag bär det av "hem till byn"...
Känns lika bra som träningspasset, om inte bättre!
Det är länge sen vi var där nu,
och det känns alltid som att komma hem.
Svårt att förklara känslan.
Men moster har alltid varit min extramamma i brist på den riktiga.
Inte för att min riktiga morsa inte funnits där,
men Moster har alltid....jaa....vet inte hur jag ska förklara.
Älskar henne djupt iaf! <3

Nu har jag snart avslutat min redbull som jag så passande hade i kylen,
så nu ska jag slänga mig över det nybryggda kaffet och kanske få i mig en macka.
Kanske väcka älskling oxå?

Ha en underbar helg allihop,
för det tänker jag ha!!!

PUSS


Dagarna går alldeles för fort...

Man hinner liksom inte med...

Ångesten har släppt.
Jag tackade nej till jobbet.
Och det känns som ett bra val.
Får se till att få en schysst löneökning på jobbet jag har istället ;-)

Barnen var sjuka under den större delen av höstlovet.
Tråkigt för dem, men å andra sidan har de sluppit komma efter i skolarbetet ;-)

Jag har tagit grisvaccinet oxå.
I torsdags.
Själva sprutan kändes inte, men jävlar vilken knöl jag fick efteråt.
Stor som en tennisboll nästan, och öm som attan.
Men det har släppt nu, iaf nästan helt =)

Syster Yster var hos "min" kirurg igår.
Han kom till och med ihåg mig vid namn...haha...Ett tecken på en BRA doktor!
Tänk om han kunde bli min husläkare på vårdcentralen??

Tillbaka till saken igen då.
Han och syster pratade och hon ska få sin operation i januari, senast!
Hon är överlycklig och jag med henne!
Kommer ihåg känslan man hade inom sig när man gick därifrån!
Underbart lyckorus!

Att bli smal, tråkig, ful och konstgjord.....
Ja, jävlar, Det känns helt perfekt!
Det bästa val jag har gjort,
och nu har syster gjort samma.
Kan inte göra annat än gratulera!

Idag är det kvällsjobb som gäller...
Och 2 möten står på listan.
Först om dokumentation,
och sen ett möte med "hon".
Vi ska ju sitta i samtal med en annan nu.
Får väl se hur man känner sig efter det.
Men om den här människan oxå låter "hon" kasta en massa skit på mig
helt obehindrat, jaa...då tänker jag fanimej resa mig och gå därifrån.
Då är det kört....

Innan jobb så är det nyttigheter som gäller.
Jag och Tessan ska upp och fixa träningskort på badhuset.
Dax att röra lite på dököttet kanske hehe...
Vem vet.....det här årskortet kanske jag tom använder mer än 3 månader??
Den som lever få se...

Bajbaj

RSS 2.0