Jävla kärring!

Det står en ful gammal kärring rakt utanför min balkong.
Hon smygäter godis från sin hemska tanthandväska.
Jag är helt säker på att nån betalar henne för att stå där och sukta mig.

Fy Faan!
Jag festar med ett mellanmål bestående av 1 dl apelsinjuice
SKÅL TAMEJFAN

Hemma igen...

Nu har man äntligen kommit hem igen.
Måste ju säga att det är ganska värdelöst att ett såpass stort sjukhus som St Göran,
inte har trådlöst internet!
hade ju packat med mig lapen, men till vilken nytta då liksom?
Och surfa....det hade jag kanske kunnat göra med mobilen,
om den hade varit något nyare modell kanske.
Varenda sida som jag ville ha fram var för stor???
Surt, sa räven...

Allt har iaf gått väldigt bra, än så länge.
Vaknade första gången vid halv 10 efter narkosen i tisdags morse.
Fick en massa sköna smärtstillande sprutor och försvann ett par timmar till.
Kl. 12 fick jag låna deras telefon så att jag kunde ringa barnen och säga att allt hade gått bra.
Alla andra fick vänta på besked några timmar till.

Strax före 2 fick jag komma upp på avdelningen och träffa flera trevliga sköterskor=
mer morfin ;-)
Fick ha rummet för mig själv första natten vilket var väldigt skönt.
Stefan kom med ett fång jättevackra rosor och böcker...gulleplutt!

Blev kollad varannan timme dock, så det blev inte så mycket sömn.
Dagen efter fick jag börja dela rum med en annan tjej som hade fått samma op.
Hon har mått betydligt sämre än mig hela tiden.
Jag har förvisso haft ganska ont, men hon spydde typ hela tiden...

Fick dock mycket mindre smärtstillande hela gårdagen.
Fick ju en hel del samtal av er igår och lät jag sammanbiten så beror det nog på smärtan.
Var nog lite sån när Stefan var och hälsade på oxå.
Jag ber om ursäkt för det, till er alla som ringde!
Jag blev väldigt glad, även om det kanske inte hördes!

Smärtan igår kväll gjorde att jag beslöt mig för att medicinera mig själv.
Efter att jag fått min "nattmedicin" så tog jag även en egen Imovane.
Fick några timmars välbehövlig sömn, helt underbart!
Vaknade tidigt.
Det finn ju inte så grymt mycket att göra på ett sjukhus så jag packade mina grejer
och gjorde mig iordning. Kl 07.00 var iaf jag färdig för hemgång...
Men det tog några timmar mer än så förstås.

Men efter utskrivningssamtal med Calle, som för övrigt sa att han lämnade kvar iaf 1.5 meter humor,
samtal med sjukgymnast och ett med dietisten så fick jag äntligen åka hem.
Tina hann hälsa på och säga hej innan. Tack för besöket =)

Och här sitter jag nu.
Mår aningens illa.
Vet inte om det är för att jag ätit för mycket eller för lite.
Får försöka dricka nåt och sen gå och lägga mig.
En ny dag imorrn.

Tack för alla samtal och lyckönskningar!






Jag ville vara speciell
jagad smal & glansigt blek
men med fläckar är Jag född
Jag hade nästan glömt
Jag ville vara spirituell
En gnistrande personlighet
men det kräver att man har
gener & anlag
och det har inte Jag


Snart dax...

Nu är det inte många timmar kvar tills det det är dax.
Ja, inte ens tills det är klart faktiskt
Fjärilarna flyger friskt i magen nu.

Har haft lite jobbiga samtal med barnen idag.
Tova är coollugn som vanligt,
men Flisan däremot har inte gråtit bara en gång.
Har försökt förklara att det är nästintill riskfritt.
Att det absolut värsta som kan ske är att jag i drömmarnas land
lägger av världens brakskit på operationsbordet.
För det är fanimej det som gruvar mig mest just nu haha
Fatta själva vad pinsamt!!
Man får vara glad för att man hållit sig till nutripeck & co.
Förstå om man hade tryckt i sig smarriga lökringar från BK istället *S*

Och det värsta hitills har iaf varit att ge sig själv sprutan.
Fast jag klarade det galant, om jag får säga det själv =)
Frågade Stefan om han inte kunde ställa upp,
men han skyllde på att han förmodligen skulle svimma.
Sååå...det var bara att plocka fram skiten, titta åt andra hållet och sticka in den.
Men det gick förvånandsvärt bra.
Sved en aning efteråt, men det har släppt nu.

Har badat och tvättat mig så noga det någonsin kan göras.
Har till och med pillat naveln ren med en tops...
vet inte vad andra menar med navelludd, men jag hade inget iaf!

Borde väl krypa till kojs nu,
men vet inte riktigt om kroppen ställt in sig på det än.
Har ju varit en hel del annat att fixa med idag oxå.
Sånt som man gärna hade kunnat klara sig utan.
Men det verkar oxå vara utom all fara nu.
Jag hoppas bara att det håller i sig!

Blir en tidig morgon för mig. Halv 5 måste jag gå upp.
Ska hinna duscha ännu en gång och sen packa det sista.
Kommer att känna mig som stans nörd imorgon.
Blir nog första gången på säkert 20 år som jag ska åka bort osminkad.
Och oiordningjort hår.
Är innerligt tacksam för mössan som jag köpte för nån månad sen!!
Men det absolut värsta är nog glajjorna.
Inga linser imorgon bitti.
Fy i helvete vad det kommer att kännas INTE bra *s*

Tur att man ganska snart får glida in i drömmarnas värld när man väl kommer dit!!
Kommer förmodligen att drömma mardrömmar inatt oxå.
Stefan fick ta kort på mig...
Vet helt ärligt inte om kameran funkar längre,
men det återstår att se...

Hade funderingar att gå in på Vita Arkivet oxå.
Skriva ner mina sista viljor och så.
Men jag skiter i det.
Jag överlämnar det helt i era händer.
Alla som känner mig innerligt väl får välja en varsin låt som de förknippar med mig.
Om en viss behagar dyka upp på ett sånt tillfälle kan jag tänka mig att den skulle välja,
"Get the fuck out" med SkidRow eftersom hon fullkomligt skiter i mig iaf.

Näe....orkar inte sitta här någe mer nu.
Tror att jag tar med Lapen iaf,
vem vet, jag kanske får användning för den ;.)

Massa kramar till er alla,
och tack för allt stöd ni har visat och gett mig.

Mina barn är guld värda och jag älskar dem över allt annat.
Dig med Stefan!

Ni andra, ni vet vilka ni är,
Ni finns oxå väldigt nära!

Puss och kram






Jag vet att du sover
känner värmen från din hud
bara lukten gör mej svag
men jag vågar inte väcka dej nu

Jag skulle ge dej
allting du pekar på
men bara när du inte hör
vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå
blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat
under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi
inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och färglös som en tår
blir jag
utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor
jag kan inte ens stå
om du inte ser på
och genomskinlig grå
vad vore jag
utan dina andetag

Vad vore jag
utan dina andetag

Helgen & sånt

Sitter på jobbet och har det allmänt trist.
Söndag måste vara den absolut tråkigaste dagen på hela veckan.
Allt står still känns det som.

Fast det gör inte så mycket egentligen.
Jag blir mer och mer nervös för varje dag som går.
Och alla andra dagar har rusat fram.
Usch....snart är det liksom dax...

Fredagskvällen spenderade jag på Hovet.
Kollade på en match som påminde mycket om när brorsan spelade hockey,
om man kanske bortser från publiksiffran då.
Fast jag och syrran lät nog nästan lika mycket som bajenklacken....hehe...

Träffade Eppe en sväng innan.
Han skulle ju gå på AC/DC på Globen.
Frågade om nån i hans sällskap inte ville byta biljett med mig,
men alla nobbade. Fan så taskigt!

På lördagen var det till att gå upp tidigt eftersom Flisan hade judotävling i Täby.
Vi var där punktligt vid 10, men som vanligt dröjde allt,
och inte förrän kl 14 kom hon upp på mattan.
Men jävlar vad bra hon var!!!
Alla tjejerna var drygt huvudet längre än henne,
men hon sopade mattan med dem allihop!
Brås på sin mamma, Helt klart! ;-)
Vann ett hett efterlängtat guld!

På eftermiddagen kom Eppe och Malin över på en fika.
Riktigt trevligt!
Synd att man inte bor närmare så man kunde träffas oftare bara!
Fast...
Det blir ju vad man gör det till så det är väl bara att sätta sig i bilen då och då ;-)

Idag har inte så mycket hunnit hända.
Gick upp tidigt, fixade mig lite, kikade i affärerna och sen upp på jobbet.
Har börjat förbereda krubbet till kvällen,prinskorv,potatis och stuvade morötter.
Fy faaaaaan så gott!
Jobbigt att bara få stå där och laga maten och servera.
Måtte de närmsta veckorna rusa fram så man äntligen får äta riktig mat!

Jaha....det var väl vad jag hade att bjuda på för tillfället.
Händer det nåt riktigt spännande så kanske jag uppdaterar lite senare..



Jag lämnar plats för någonting nytt
När jag är borta så finns minnena kvar
Det är inget mästerverk men det är allt jag lämnar
Ett leende kan ta dig så långt
Framför spegeln går vi bakåt igen
Ett undantag, en regel, så börjar leken

Dag 10

Vad säger man....
Dagarna rusar fram känns det som.

Var på sjukan idag.
Träffade narkosdoktorn, som inte sa så mycket som jag inte redan vet.
De tog ett EKG,som var bra och säkert minst en halvliter blod...jävla snyltare ;-)
Efter det fick jag träffa en sköterska som gav mig en op-tid,papper om hur jag ska göra innan op:n,
ett par tabletter som jag ska ta,en på kvällen innan och en på morgonen.
Dessutom....fy faan i jävla helvetes skit,
så fick jag en spruta.
Som hon sakligt sa att jag ska sticka mig själv med???!!!
Är de helt galna typ???
Hur i hela världen ska jag klara av det liksom???
Har redan hört mig för om vem som jobbar kväll hos oss på måndag kväll,
och det är som tur är Jeanette.
Fixar jag inte att sticka mig själv så har hon lovat att göra det åt mig =)

Jag ska vara där redan kl halv 7 på tisdag morgon.
Är där före doktorerna till och med.
Så därför var den här sköterskan snäll nog att märka ut ingångshålen på magen med en svart märkpenna.
Pennan fick jag ta med mig hem, så att jag kan fylla i kryssen om de börjar blekna *s*

Usch....spänningen börjar nu göra sig påmind...

Tänk....
Om ett halvår kan jag kanske glidflyga och knäcka extra som glädjedödare....
Kan livet bli bättre?




Och du får bli mitt spöke om du vill
snälla, vänd inte ryggen till igen
snälla, möt min blick en sista gång
innan du lämnar min kropp
som blivit för trång


Dag 8+9

Jag vet inte om det där omtalade välmåendet riktigt har hittat fram till mig än,
men på jobbet har jag iaf fått höra att jag är väldigt glad och trevlig??
Jag utgår ifrån att det kommer sig genom att deras förväntningar har varit mycket
värre än vad jag har kunnat tro... *s*
Och att jag nog faktiskt inte ens har orken att käfta emot nån..hehe..

Vikten verkar ha stannat upp,
händer inte ett skit på vågen.
Kanske har den gått sönder redan?
Jag stretar iaf på med mina 4 snålt tilltagna måltider/dag.
Häller även i mig allt mellan 2-3 liter vatten varje dag.
Magen känns som en bubbelpool ungefär.

Imorgon är det dax för dejt med min narkosläkare.
Då får jag väl kanske reda på tiderna som gäller på tisdag.
Det är väl även imorgon som nervositeten kanske kommer igång på allvar,
för än så länge känns det rättså lugnt, trots allt...

Imorgon ska jag dessutom sitta på utbildning med jobbet i 3 timmar.
Dokumentationskurs.
Känns ju intressant och det är kul att jag inte missar den.
För egentligen skulle jag ha gått på tisdag med alla andra,
men då har jag ju helt andra saker för mig...
Det som känns lite jobbigt är dock att imorgon så blir det jag,
och sen alla chefer, föreståndare och andra högre människor än lilla jag.
Kommer minst sagt att känna mig något malplacerad...*s*

Näe....mer än såhär kommer jag inte på nu.
Är för trött för att tänka. Och hungrig.


Nanananananananana Batmaaaaaan.................




Du står i frontlinjen igen
Allt, allt, allt kommer till den
Som vågar vara rädd
Vågar du vara rädd

Dag 4+5+6+7

Det är väl aldrig försent för at skriva.
Börjar bli ett jäkla tjat nu...

Dag 4 gick väl okej.
Var hungrig som en buffel mest hela dagen och lika snabb som en sengångare i mina rörelser.
Tog ett par popcorn på fredagskvällen vilka jag duktigt svalde ner med delikat kranvatten.
Humöret svajar lika mycket som Nackamastarna lär göra under stormvarningar...

Dag 5 började alldeles strålande gulligt.
Barnen kom upp med frukost på sängen till mig och Stefan.
Vad annat kan man göra än äta en macka och se glad ut?
Vill ju inte förstöra deras glada förväntningar...
Hade ju redan 2 fullgoda skäl att fuska denna kärlekens dag.
Gott dyrt vin får ju inte gå till spillo,
och jag ville ju inte bara lukta på korken och somna,
så jag bestämde mig redan under veckan för att fuska med ett par glas vin och en kalorisnål middag.
En fin liten bit biff och en bakad potatis utan annan tillsats än havssalt avnjöts med största nöje.
Till det ett gott glas vin...eller om det blev några mer...hmm..är lite osäker på mängden faktiskt.
Vikten togs inte den dagen...av fullt förklarliga skäl ;-)

Dag 6 började med en aningens nervös uppställning på vågen,
men den var riktigt snäll mot mig, trots fusket.
Hade förvisso inte gått ner nåt,
men stod kvar på samma vikt som på fredagen. Man får ju tacka för det lilla.
Åt mina delikata 4 tetror duktigt under den dagen.

Dag 7, vilkt vill säga idag, bjöd på en snålt tilltagen viktnedgång, men åtminståne neråt.
Har nu tappat ca 4 kg iaf.
De har ju inte ställt några krav på nåt speciellt antal minskade kilon, så jag utgår från att det räcker =)
Däremot så kommer inget mer fusk att tillkomma.
Det har jag lovat mig själv iaf.
Det här med självsvält börjar ju bli riktigt kul....
Nja...inte ens jag trodde ju på just det då, men iallafall...
Har hållit mig till mina 4 intag flytande och ca 2 liter vatten.

Det mest jobbiga med det här är nog fan att jag får springa och pissa minst en gång i halvtimmen nu.
Sååå jävla kul är det ju ändånte att sitta på ett tråkigt skithus.
På jobbet går det iofs rätt okej,
Där får jag ju betalt för varje drill jag slår...
Humöret har iaf varit helt okej idag...kanske är det vinet som fortfarande håller det flytande?
Däremot känner jag mig helt färdig som människa.
Trött, orkselös och påhittslös.

Allt skit runtomkring hjälper ju inte känslorna att svalla av glädje heller...
Om andra är så jävla nöjda runt omkring en,
varför ska de då hacka ner på andra?
Det är mitt beslut,
och det är jag som får göra alla uppoffringar, ingen annan.
Om ett halvår ser jag väl ut som Batman och kan flyga omkring och se mig runt,
glidflyga på det tomma gäddhänget liksom.
Varför ska man som utomstående klaga på det?

Konstgjord är ett nytt ord jag lärde mig idag senast.
Jag vet bara inte var det konsgjorda kommer in?
Det är ju inte som jag ska skaffa inplantat ala Dolly Parton typ 100 EE,
jag ska förminska mig själv till en mer välmående människa utan konstant värk.
Det är iaf tanken med det hela.
Och jag ser faktiskt inte riktigt problemet med det?
Om andra mår bra som de är och ser ut så är jag bara glad för deras skull.
Men varför ska då inte jag få må lika bra?
Är jag värd så mycket mindre?

Sen kanske man inte alltid får det som man önskar.
Jag kanske bara mår skit, har ont, får proppar och blir en jävla grönsak som måste matas
några gånger om dagen till nånannans stora förtret.
Men jag lovar att försöka gapa så stort som möjligt och svälja det som stoppas in i min mun.
Men jag lovar och svär,....
Kommer de med nån jävla lever så kommer jag att fixa en kaskadspya som kommer att
dokumenteras i Guinnes Rekordbook 2009!

Nu har jag väl inte så mycket mer matnyttigt att komma med ikväll.
Varken ögon eller fingrar hänger riktigt med min tankar längre.
Har som exempel sagt godnatt till Flisan för typ en kvart sen,
och ändå sa jag nyss åt Stefan att inte släcka ner helt därnere eftersom hon snart kommer hem...





Tänk om vi skulle vakna, inte andas
Våra lungor tömda på luft
precis som om vi fått en knuff
Det känns som om någon
kapat våra fötter
och hela sängen fylls av blod
och hela golvet är fullt av skor


Dag 3

När livet känns som om det går i slowmotion,
då är man riktigt slut.
Får skriva om nästan varje ord jag skriver just nu,
för hjärnan verkar arbeta mycket snabbare än mina fingrar.
Orden blir rätt obegripliga då.

Sitter här, nyduschad, med en kopp pepparmyntste framför mig.
Så fort jag fått ner några rader och hällt i mig min mugg så ska jag släpa mig i säng är det tänkt.
Alla dagens sysslor är väl ändå, i princip avklarade.
Städat har det inte blivit,
men jobb, öppet hus från 4-halv sju och efter det hämtning och lämning till scouterna.
Nu är jag inte längre i bruk.
Känner mig som en tillplattad returburk.
"panta, panta,panta meeera"

Hur fan i hela helvetet är det tänkt att man ska klara av det här i 2 veckor och fortfarande klara av att arbeta?
Mina arbetskamrater ser redan lite skeptiska ut och undrar om jag inte ska sjukskriva mig redan från nästa vecka.
*skrattar gott* De är nog lite rädda för att humöret inte ska kunna hållas i schack...

Hade tappat 1,4 kg imorse,
så nu är jag uppe i 2.3kg på 2 dagar.
Endast vätska, jag vet, men iaf.
Blir nog mindre nedgång imorrn,
för jag glömde en sån där delikat latteförpackning och åt riktig mat i skolan.
Tog dock mest rårivna morötter.
Så himla mycket kalorier kan det väl inte finnas i såna?
Jag hade det att välja på eller svimma kändes det som.

Orkar inte sitta här någe mer,
isåfall måste jag hämta både klädnypor, tandpetare och tejp för att hålla ögonlocken uppe.
Känns som sängen är ett väldigt bra alternativ då!
Jag ber till de icke existerande gudarna om en god natts sömn.
Nåt kan jag väl ändå vara värd??



Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll
Man blir trött på ditt jävla gnäll

Dag 2

Så har ännu en dag passerat av självsvält.
Och jag lever fortfarande..
Ställde mig på vågen imorse,
och döm om min häpnad när den visade 0.9kg mindre!
Fortsätter det i den takten så blir väl hela operationen inställd...

Humöret är väl helt okej fortfarande,
bara min kurrande mage som gör sig påmind ibland.
Men håller jag mig ifrån kolsyrat vatten så är den iaf något tystare.
Känner mig något tjatig och gnällig,
men det är jag ju annars oxå.
Bara samtalsämnet som är annorlunda ;-)

Åkte hem till Pia på en "snabb" kaffe efter att jag lämnat Tova på scouterna idag.
Både trevligt och gott.
Får göra det till en vana på onsdagar ;-D

Är trött som en gris och känner mig lika matt som en gammal tapet är i färgen.
Jag hoppas att det är övergående.
I mina papper så utlovas det iaf.
"Efter några dagar så ökar välbefinnandet, och många upplever en känsla av att ha mer kraft och energi"
Jag väntar ivrigt på den dagen....



Ge mig en vinterdrog
Ge mig allt du har
Kom nu, jag är kroniskt låg
Bara mörkret hörs
I ditt öga var en storm jag såg
Som sommarsnö
I döda vinkeln ser jag allt du gör

Dag 1

Första dagen är snart över och det har väl funkat rättså okej måste jag säga.
Vet inte om jag skulle vilja kalla något gott av det jag fått i mig,
men varje klunk utan kväljning måste ju ändå ses som en framgång ;-)
Har dock ganska ont i magen och en del halsbränna.
Hoppas verkligen att det är en övergående fas....

Och jo Eva, jag får dricka vanligt kaffe. Till och med ha en skvätt mjölk i.
Tur är väl det, annars hade det nog inte funkat överhuvudtaget!!!

Kom ihåg att ställa mig på vågen imorse.
Lär väl förmodligen inte synas nåt imorgon redan,
men jag ska plåga vågen då iaf.
Varför ska den klara sig undan när jag inte gör det?
Måtte dessa 2 veckor gå fort!!!

Sitter på jobbet och fördriver tid just nu.
Ska väl kanske göra nåt vettigt istället, som typ dokumentera eller nåt,
men så lungt som det är just nu så lär jag hinna med det oxå.
Blogga lär jag ändå inte orka med när jag kommer hem ikväll.
Då ska jag bara skrämma badkaret med min nakna kropp, och sen fortsätta med sängen.
Är dödstrött, verkligen sååå slut. Inte kul.



En timme en minut
Här står tiden stilla
Jag är bara ljud
Jag gör allt på ren vilja

NutriPeck

Jaha, så var man där då.
Dagen innan endast flytande föda får intagas.
Känns ju lite sisådär.
Testade en Naturdiet shake, Caffe´Latte-smak idag,till frukost.
Den smakade förvisso rättså hyffsat,
men hur kul kommer den att smaka 4 ggr om dagen ifall de andra smakar skit??

Till lunch avnjöt jag min sista köplunch, thailändska köttbullar med ris, på ett gäng veckor.
Satt och funderade på vad jag kommer att bli tvungen att vänta längst med att äta,
när jag väl får äta riktig mat igen,
och kom fram till att det förmodligen kommer att vara pizza.
Så gissa vad jag åt till middag?

Har ett par öl kvar från helgen.
Funderar starkt på att låta dem få lena min strupe ikväll.
Jobbar ju ändå kväll imorgon.
Tänk denna kalla underbara dryck...
Japp, det blir definitivt ett par Staro ikväll!!
Det är nästan så att snålvattnet tränger sig fram i mungipan vid bara tanken ;-)

Har varit på Maxi ikväll och bunkrat upp lite olika nyttiga måltider.
En kartong med Naturdiet, Latte-smak såklart,
och några färdiga, jordgubb, choklad, cappuchino, nån frukt smoothie och självklart en latte till *s*
Stod och tittade på några soppor oxå....men jag undviker nog helst dem tills efter.
Måste ju ha något att "se fram emot"....eller nåt...
Allt utom billigt är det iaf...

"Hela" 800 kcal/dag får jag äta...eller rättare sagt dricka. Och minst 2 liter vatten.
Snacka om att sätta en på svältkost innan.
Måste försöka komma ihåg att ställa mig på vågen innan jag äter nåt imorrn.
Kan ju vara kul att se hur mycket som hinner försvinna innan den 24e.
Det kommer att bli 2 väääääldigt långa och plågsamma veckor!

Kan ju säga att karln i vårt hus kommer att få börja laga lite fler middagar.
Förstå vilken tortyr det kommer att vara att laga mat!
Även om det bara skulle gälla typ makaroner och köttbullar!
Fyy faaan, säger jag bara! Snacka om att testa karaktären!!!
För att inte tala om humöret.....oj oj oj, säger jag bara...
Håll er undan gott folk!



Yy, kaa, koo, nee... x2
äiti, osta mulle pilsneri vaaleensininen Tuborgi x2
äiti, tule kotiin x2



" Ett, två, tre, fyr... x2
Mamma, köp en pilsner åt mig en ljusblå Tuborg x2
Mamma, kom hem x2 "

Tjejmiddag

Igår hade vi en liten tjejmiddag, jag, Pia och Linda.
Käkade lite tacos, drack lite gott till och snackade en massa skit.
Hur mysigt som helst!
Nästa gång blir det i Tullinge...

Stefan kom hem runt 1...lite sådär lagom dragen.
Pratade om förrätten,som bestod av lax,kavring och skagenröra ett flertal gånger.
Lät som ett eko ungefär,
så det måste ha varit riktigt gott ;-)
Pia hade redan övergett oss då,
och Linda åkte hem strax efter att Stefan ramlat innanför dörrarna...

Annars har det väl inte hänt så mycket.
Jobbar kväll.
Hade hellre varit ledig och legat hemma i sängen hela dagen.
Känns som om jag har en sandlådas innehåll i ögonen...
Men jag får se det positivt,
Har bara 3 timmar kvar att jobba nu ;-)




När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för 2?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?


Lite låg...

Before The Dawn

Before the dawn, I hear you whisper
In your sleep "Don't let the morning take him"
Outside the birds begin to call
As if to summon up my leaving

It's been a lifetime since I found someone
Since I found someone who would stay
I've waited too long, and now you're leaving
Oh please don't take it all away

It's been a lifetime since I found someone
Since I found someone who would stay
I've waited too long, and now you're leaving
Oh please don't take it all away

Before the dawn, I hear you whisper
In your sleep "Don't let the morning take him"

Egg n´Bacon

Jag är så slut i huvudet just nu så det känns som om allt stannat runt omkring mig,
medans jag själv snurrar i hundraåttiofem.
Med andra ord,
nästan lika fort som nya pärlan ;-)

På jobbet är det nåt hela tiden,
man irrar runt som en galen kossa.
Fötterna värker som bara den.
Känns som om man pryat på en vinodling eller nåt...

Jag skulle helst ligga på en varm sandstrand,
steka lite bacon...ägg hade ju varit kanske oxå varit trevligt,
men de rinner ju ner i armhålorna...
Istället sitter man här i soffan och ser snöflingorna dala ner...
Uppmuntrande värre....

Mer ointressant än såhär kan det väl knappast bli,
men för att vara på den säkra sidan så skriver jag inget mer idag...



Vi kan väl vänta tills imorgon
Jag kan inte tänka klart
Vi kan väl vänta tills imorgon
och se vem som står kvar


Lyckad Helg

Har haft en helt underbart rolig helg!
Tack till er alla som var med och förgyllde den!
Och ni som missade den,
Se till att hänga med nästa gång!

Har dock lite sviter kvar....
Jag lyckades tappa bort rösten.
Förmodligen blev den kvar i taxin hos den där tjuriga chauffören.
Hoppas han har det trevligt med den ;-)
Vem vet...annars kanske jag har råkat ut för en 9*xl,
måste isåfall ha varit läskigt eftersom jag förträngt hela händelsen ;-D

Annars är väl läget stabilt.
Fick massage på jobbet imorse så nu värker den som aldrig förr.
Har jobbat långpass idag oxå, 11-21...inte alltid så lattjo...

Imorrn bär det av på provtagning på sjukan.
De ska kolla om jag bär på bakterier som kan orsaka magsår.
Har jag de bacillerna så skulle jag tydligen få antibiotika.
Måste fasta inför provet så jag hoppas verkligen att det går snabbt!
Får ju inte dricka kaffe, så hur i helskotta ska man då vakna liksom??
Dessutom ser det ut som jag måste ta pärlan dit, för pendeltågen kanske står still.
Fast....vem klagar över det =)
Har ju knappt hunnit köra någonting alls...

På fredad blir det sjukan igen. Då är det träff med dietisten som gäller.
Blir ett jävla flängande fram och tillbaka!
Hoppas att jag får träffa sjukgymnasten samtidigt så man slipper åka igen!
Har redan en tid den 19e oxå, då ska jag dejta min narkosdoktor.
Man kommer ju att hinna bli sönderstressad typ....

Näe,
nu säger kroppen ifrån.
Kan inte sitta här någe mer nu.




Älskling, jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
En ny start, jag tänker nya tankar
men allt det där du föll för
finns fortfarande kvar
Allting har förändrats
men jag känner likadant

RSS 2.0